رسانه انگلیسی: با ترور السنوار جنگ تمام نخواهد شد

اظهارات صهیونیست‌ها درباره شهادت رهبر حماس در غزه حاکی از آن است که رژیم اشغالگر قصد ندارد به این جنگ پایان دهد و برای جان اسرای صهیونیست هم اهمیتی قائل نیست.

به گزارش ایسنا، رسانه انگلیسی در گزارشی با اشاره به اظهارات تحلیلگران صهیونیست و سخنان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، گزارش داد شهادت «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه به پایان جنگ منجر نخواهد شد، بلکه جان اسرای صهیونیست را بیش از پیش در خطر می‌اندازد.

به گزارش «میدل‌ایست آی»، تحلیل‌گران صهیونیست می‌گویند ترور «یحیی السنوار» احتمالاً به پایان جنگ غزه منجر نخواهد شد و تنها آزاد شدن ۱۰۱ اسیر صهیونیستی که در غزه نگه داشته شده‌اند را با خطر بیشتری روبه‌رو می‌کند.

رسانه انگلیسی با اشاره به ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه شهادت رهبران حماس به آمریکا فرصت داده تا با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی، توافق آتش‌بس و تبادل اسرا را برقرار کند، ‌تصریح کرد که این امر چند ماه پیش ممکن بود، اما اکنون جنگ غزه شکل دیگری به خود گرفته است.

«مرون راپاپورت» روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر صهیونیست به میدل‌ایست آی گفت صهیونیست‌ها دیگر نابودی حماس و آزادسازی اسرای صهیونیست را در اولویت‌های خود نمی‌بینند و اکنون هدف آن‌ها تغییر مرزهای نوار غزه، از بین بردن ملی‌گرایی فلسطینیان و آواره کردن حداکثری آنان است.

در هفته‌های اخیر نظامیان صهیونیست به صدها هزار فلسطینی ساکن شمال غزه دستور تخلیه داده و از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به آنان جلوگیری می‌کنند. آن‌ها همچنین به تمام کسانی که در این منطقه باقی مانده‌اند، تیراندازی می‌کنند.

تحلیل‌گرانی مانند راپاپورت می‌گویند ارتش رژیم صهیونیستی در حال اجرای طرحی موسوم به «طرح ژنرال‌ها» بوده و به‌دنبال پاکسازی قومی در شمال غزه است، طرحی که به گفته این تحلیلگر، حتی اگر نتانیاهو هم دستور توقف آن را دهد، ممکن است ارتش به اجرای آن ادامه دهد، زیرا علاوه بر بخش‌هایی از ارتش صهیونیستی، چهره‌های قدرتمندی از جریان‌های راست‌گرا و افراطی در کابینه رژیم اشغالگر هم حامی آن بوده و خواستار اجرای پاک‌سازی قومی شدیدتر در غزه هستند.

حماس در روز جمعه اعلام کرد که تا پایان جنگ و خروج نظامیان صهیونیست از غزه، اسرای صهیونیست آزاد نخواهند شد؛ اما کارشناسان به میدل‌ایست آی گفته‌اند که بر اساس طرح ژنرال‌ها، شمال غزه به‌صورت نامحدود به اشغال نظامیان صهیونیست درمی‌آید.

«آوی بار الی» تحلیلگر صهیونیست با استناد به اظهارات نتانیاهو پس از شهادت السنوار، از جمله اینکه هنوز راه زیادی در پیش است و این آغاز راه است، گفت شهادت السنوار به پایان جنگ منجر نخواهد شد.

رسانه انگلیسی با استناد به اظهارات تحلیلگران و خانواده‌های اسرای صهیونیست، گزارش داد اکنون رژیم اشغالگر باید بر آزادسازی این اسرا و برقراری آتش‌بس تمرکز کند و حتی واکنش به حمله موشکی اخیر ایران را هم فراموش کند، حمله‌ای که یک پاسخ مشروع به جنایات صهیونیست‌ها در منطقه بود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403072821524
  • خبرنگار : 71661