فعال حوزه دانشجویی در گفت‌وگو با ایسنا:

شهید السنوار نماد ایستادگی و مبارزه علیه ظلم و استکبار است

فعال حوزه دانشجویی گفت: شهید السنوار و دیگر شهدای مقاومت نمادهای ایستادگی و مبارزه علیه ظلم و استکبار هستند. در فرهنگ مقاومت، این شهدا به عنوان قهرمانانی شناخته می‌شوند که جان خود را در راه آزادی و عدالت فدا کرده‌اند. شهادت این افراد نه تنها باعث رعب و وحشت در بین مردم نمی‌شود، بلکه برعکس، موجی از انگیزه و روحیه مبارزاتی را در جامعه ایجاد می‌کند.

علی کیانی، فعال حوزه دانشجویی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با اشاره به شهادت رهبر حماس اظهار کرد: خون شهدای مقاومت همیشه یکی از عوامل اصلی در تقویت عزم و اراده مردم فلسطین و لبنان بوده است. شهید السنوار و دیگر شهدای مقاومت نمادهای ایستادگی و مبارزه علیه ظلم و استکبار هستند. در فرهنگ مقاومت، این شهدا به عنوان قهرمانانی شناخته می‌شوند که جان خود را در راه آزادی و عدالت فدا کرده‌اند. شهادت این افراد نه تنها باعث رعب و وحشت در بین مردم نمی‌شود، بلکه برعکس، موجی از انگیزه و روحیه مبارزاتی را در جامعه ایجاد می‌کند.

وی افزود:این نوع مقاومت، در واقع به یک فرهنگ تبدیل شده است که هر فردی که وارد آن می‌شود، با این فکر زندگی می‌کند که شاید روزی او هم به شهادت برسد. اما این احتمال نه تنها آنها را از مسیر خود منحرف نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود که با ایمان بیشتری به مبارزه ادامه دهند. شهید السنوار یکی از نمادهای اصلی این فرهنگ است و خون او نشان‌دهنده ادامه راه مقاومت تا نابودی رژیم صهیونیستی است. هر بار که یکی از فرماندهان مقاومت به شهادت می‌رسد، این پیام به جامعه منتقل می‌شود که مبارزه با ظلم هرگز متوقف نخواهد شد.

این فعال حوزه دانشجویی بیان کرد:دانشگاهیان و فرهیختگان به عنوان یکی از اقشار اصلی جامعه، نقش بسیار مهمی در تبیین و روشنگری افکار عمومی دارند. در مواجهه با جنایات رژیم صهیونیستی، وظیفه اصلی آنها این است که از طریق تحقیقات، مقالات، سخنرانی‌ها و فعالیت‌های اجتماعی خود، واقعیت‌های موجود را به درستی به جامعه جهانی منتقل کنند. این گروه می‌توانند با برگزاری نشست‌های علمی و تحلیلی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی، اطلاعات دقیق و مستند را به دانشجویان و سایر اقشار جامعه ارائه دهند و به این ترتیب افکار عمومی را نسبت به وضعیت واقعی فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی آگاه کنند.

وی ادامه داد: دانشگاهیان باید تلاش کنند تا با تشکیل گروه‌های هم‌اندیشی و همکاری با نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری، فشارهای سیاسی و اقتصادی را بر رژیم صهیونیستی افزایش دهند. همچنین دانشگاهیان باید نقش خود را در ایجاد ارتباط بین جنبش‌های دانشجویی و دیگر اقشار جامعه برای حمایت از مردم فلسطین و مقاومت ایفا کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1403072821503
  • خبرنگار : 71974

برچسب‌ها