رئیس دانشگاه:

۵۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه لرستان در حال ساخت است

رئیس دانشگاه لرستان گفت: ۵۰ واحد خوابگاه متاهلی در این دانشگاه در حال ساخت است.

علی نظری امروز (۲۸ مهرماه) در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به عملکرد سه سال اخیر دانشگاه لرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مجاهد مقاومت، شهید یحیی سنوار، اظهار کرد: چوبی که مجاهد مقاومت، شهید سنوار در آخرین لحظات زندگی‌اش به سوی پهپاد رژیم کودک‌کش صهیونیستی پرتاب کرد نماد اقتدار و شهادت عزتمندانه در راه خداست که در نهایت باعث خواهد شد پوزه‌ی استکبار جهانی به خاک مالیده شود.

وی علاوه بر ارائه آمار تعداد دانشگاهیان لرستان به بیان دستاوردها و چالش‌های نظام آموزش عالی استان پرداخت و افزود: دانشگاه لرستان توانست هم در تعداد جذب و هم در فرایند جذب اعضای هیئت‌علمی در سطح دانشگاه‌های کشور اول بشود.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه این موضوع باعث شده نسبت بین کارمند و استاد و استاد و دانشجو ترمیم بشود، اضافه کرد: ۱۶۰ نیروی شرکتی داشتیم که در این مدت براساس بازنشسته شدن به تعداد ۱۳۰ نفر کاهش یافته است.

نظری خاطرنشان کرد: در این مدت یک نفر کارمند هم استخدام نکردیم تا نسبت بین تعداد کارمند با تعداد استاد، متعادل بشود؛ هیئت علمی جذب شده است اما کارمند به هیچ عنوان استخدام نکردیم.

وی بیان کرد: یکی از چالش‌های ما عدم استفاده از فضاهای خالی دانشگاه لرستان بوده است که توانستیم این موضوع را تا حدود زیادی ساماندهی کردیم.

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: در زمینه اجرای برنامه های هفته پژوهش، دانشگاه لرستان رتبه سوم کشور شد و در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۱۸ درصد بودجه را جذب کردیم که خودش یک موفقیت است.

نظری تصریح کرد: درآمدهای اختصاصی دانشگاه ناشی از ۱۸ میلیارد به ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت که یک رشد خوب بوده است.

وی با بیان اینکه براساس نامه نگاری که با رئیس مجلس شده است بودجه دانشگاه به مقدار ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت، اظهار کرد: دانشگاه لرستان جزو یازده دانشگاهی در کشور بوده که بیشترین افزایش بودجه را داشته است.

رئیس دانشگاه لرستان اضافه کرد: ایجاد مزارع جدید تحقیقاتی و تولید محصولات جدید کشاورزی در دانشکده کشاورزی از دیگر اقدامات سه سال اخیر بوده؛ در بحث انعقاد تفاهم نامه‌ها نیز قرارداهای مختلفی بین دانشگاه لرستان با سایر سازمان‌ها منعقد شده است.

نظری بیان کرد: مقدار پژوهانه از ۲۰ میلیارد ریال به یکصد میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۳ به دویست میلیارد ریال افزایش یافته؛ پژوهانه مختص کارهای تحقیقاتی است.

وی ادامه داد: حقوق و دستمزد شرکتی‌ها به صورت منظم و ماهانه پرداخت می‌شود که خودش یک اقدام در راستای رضایت نیروهای شرکتی است.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه طبقه‌بندی مشاغل هم برای نیروهای شرکتی دانشگاه لرستان اجرا شد، تصریح کرد: رفاهیات مسکن و حسن انجام کار به صورت مستمر پرداخت می‌شود؛ حق التدریس اساتید تسویه شده است.

نظری یادآور شد: در زمینه خوابگاه متأهلی تعداد ۵۰ واحد در حال ساخت بوده؛ بیش از ۳۰۰ دوربین برای نقاط کور دانشگاه لرستان خریداری شده است؛ بسیاری از تجهیزات برای آزمایشگاه‌های دانشگاه لرستان خریداری شد.

وی با بیان اینکه مراکز اقماری امکانات کافی ندارند، عدم حضور مستمر استادان، ضعف آموزش‌های مهارت محور، ضعف در خانواده‌محور بودن در رفع مشکلات فرهنگی و ... را از دیگر چالش‌ها برشمرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072821485
  • خبرنگار : 50176