مخبر: تحولات علمی و فناوری شیوه‌های حکمرانی را تغییر خواهد داد

مشاور و دستیار رهبری انقلاب گفت: نخبگان فقط در تهران نیستند؛ باید با فعال کردن جوامع محلی و منطقه‌ای از این ظرفیت بزرگ در مسیر حل مسائل کشور در همه ابعاد بهره‌گیری کنیم.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر در جریان بازدید از نمایشگاه مرکز رشد و نوآوری دانشگاه امام صادق (ع) اظهار کرد: تشخیص صحیح مسئله، توان راه‌حل‌یابی و قدرت پیش‌بینی آینده از ویژگی‌های مهم مرکز رشد و فناوری دانشگاه امام صادق (ع) است. با توجه به تحولات حوزه علم و فناوری، شیوه‌های حکمرانی دچار تغییر خواهد شد و اینگونه مراکز در تعامل گسترده با نخبگان می‌توانند امکان وسیعی را در اختیار دولت و حاکمیت قرار دهند تا در اداره کشور با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی خود را با تغییرات هماهنگ کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تکثیر این مراکز و با اشاره به الگوی تعامل گسترده در این مرکز، افزود: نخبگان فقط در تهران نیستند؛ باید سعی کنیم با فعال کردن جوامع محلی و منطقه‌ای از این ظرفیت بزرگ در مسیر حل مسائل کشور در همه ابعاد بهره ببریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آینده‌پژوهی را مولفه‌ای اساسی برای مراکز رشد و نوآوری خواند و تصریح کرد: آینده همیشه ۱۰ یا ۲۰ سال دیگر نیست بلکه با توجه به سرعت بالای رشد در حوزه فناوری و تغییرات در سبک زندگی باید قدرت پیش‌بینی‌پذیری و تطبیق خود را برای دوره‌های زمانی کوتاه و گاه تا دو و سه سال آینده بالا ببریم.

در این بازدید مشاور و دستیار رهبری در غرفه‌های رصدخانه عدالت اجتماعی و مرکز سپهرا برای ارتقا ظرفیت حکمرانی جمهوری اسلامی در فضای مجازی حاضر شد و با جوانان مسئول در زمینه ایده‌های‌شان برای اجرای عدالت اجتماعی و قانونمندکردن فضای مجازی گفت‌وگو کرد.

مخبر در ادامه با بازدید از غرفه سلامت، کشاورزی و منابع طبیعی نظرات مسئولان غرفه را درباره بهسازی الگوی ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و استقرار نظام حکمرانی مردم‌پایه شنید.

وی همچنین از غرفه‌های بازاریابی سیاسی و مرکز تحلیل اجتماعی متا بازدید کرد و با ایده‌های جدید درباره نظام انتخابات در کشور و رصد تغییرات فرهنگی و اجتماعی آشنا شد.

در پایان این بازدید نیز جوانان نخبه دانشگاهی در غرفه‌های حکمرانی نظام پولی، برنامه درسی راهبردی، تامین مالی مردم‌نهاد، حکمرانی اجتماعی زنجیره غذایی و حکمرانی و سیاستگذاری علم، نظرات‌شان را برای حل مسائل حوزه‌های مختلف با دستیار و مشاور رهبری در میان گذاشتند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403072821480
  • خبرنگار : 71533