نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

موضوع فلسطین مربوط به کل جهان و انسان‌های آزادیخواه جهان است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: موضوع فلسطین مربوط به کل جهان و انسان‌های آزادیخواه جهان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی امروز (۲۸ مهرماه) در دیدار هیئت‌رئیسه و جمعی از مدیران دانشگاه لرستان، ضمن تسلیت شهادت مجاهد محور مقاومت، یحیی سنوار، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال نابودی اسلام بوده؛ بنابراین موضوع فلسطین فقط مربوط به فلسطینان نیست بلکه مربوط به کل جهان اسلام و انسان‌های آزادی‌خواه جهان است.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت نظام آموزش عالی کشور به این است که علاوه بر آموزش و پژوهش، تحقیقات منجر به فناوری از نوع تولید محصول و تولید ثروت و تجاری‌سازی بشوند و هرچقدر ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت و اثرگذاری آن در کاهش مشکلات و چالش‌های جامعه، بیشتر بشود اهمیت و ارزش دانشگاه به‌عنوان مبداء همه تحولات، بیشتر خواهد شد.

امام‌جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: اساتید و محققان و پژوهشگران استان لرستان با رویکرد علمی، نقش و اثرگذاری بیشتری در زمینه مطالبه‌گری علمی و کاربردی برای رفع مشکلات استان داشته باشند.

شاهرخی بیان کرد: پیشرفت باید همراه با عدالت و معنویت باشد؛ محیط دانشگاه علاوه بر اینکه محیط علم‌آموزی و کسب علم و دانش است در زمینه معنویت و اخلاق هم باید الگو باشد؛ همان‌قدر که موضوعات علم و دانش اهمیت دارند موضوعات فرهنگی هم دارای اهمیت هستند.

وی ادامه داد: دانشجو علاوه بر کسب علم و دانش باید در زمینه معنویت و دینداری و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هم ارتقاء پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: ما دنبال فقط پیشرفت فیزیکی و مادی نیستیم بلکه علاوه بر جنبه‌های مادی و فیزیکی پیشرفت، معنویت و دین‌مداری و اخلاق هم باید در جامعه ترویج و نهادینه شود.

شاهرخی اظهار کرد: در انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در محیط دانشگاه‌ها حتماً بایستی از ظرفیت جوانان دانشجوی خلاق و پای کار استفاده بشود.

وی خاطرنشان کرد: استان لرستان دارای جوانان خلاق و خوش‌فکر است و در سطح دانشگاه‌ها هم این جوانان وجود دارند که بایستی هرچه بیشتر نسبت به شناسایی استعدادها و هدایت این استعدادها برای پیشرفت همراه با معنویت جامعه، استفاده کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072821469
  • خبرنگار : 50176