گذر برف بر ارتفاعات گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش ۸ تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر بارندگی رگباری شدید و خیلی شدید، به تدریج در ارتفاعات ۱۵۰۰ متر به بالا شاهد بارش برف خواهیم بود.

محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: دیلمان با هشت درجه سانتیگراد و منجیل با ۲۳ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان هستند.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده فعالیت توده هوای بارشی و سرد در منطقه دانست و افزود: شرایط برای روند کاهش محسوس دما و ابرناکی و مه آلود بودن هوا و وزش باد شدید و بارندگی فراهم است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از کاهش هشت تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و عنوان کرد: به تدریج در ارتفاعات ۱۵۰۰ متر به بالا بارش برف و رعد و برق و احتمال تگرگ تا اواسط هفته پیش بینی می شود.

دادرس با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی، از تقویت سامانه بارشی و سرد خبر داد و اضافه کرد: بارندگی و وزش باد طی دوشنبه لغایت چهارشنبه از شدت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، خاطرنشان کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و انسداد راه های روستایی در ارتفاعات و دامنه ها و آسیب و تخریب سازه های واقع شده در حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها و اصابت صاعقه و.. نیز وجود دارد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072821464
  • خبرنگار : 50040