مشاور رئیس جهاددانشگاهی در امور بانوان:

بانوان در فعالیت‌های تاثیرگذار جهاد دانشگاهی نقش بسزایی دارند

مشاور رئیس جهاددانشگاهی در امور بانوان گفت: بانوان در فعالیت‌های تاثیرگذار جهاد دانشگاهی نقش بسزایی دارند و این حضور قابل کتمان نیست.

دکتر نجمه یزدانفر امروز ۲۸ مهر با بیان این مطلب در جلسه هم اندیشی با بانوان شاغل در جهاد دانشگاهی استان اردبیل که در بستر فضای مجازی برگزار شد، گفت: هدف از تشکیل حوزه امور بانوان،شنیدن سخنان بانوان شاغل در این نهاد و رفع دغدغه‌های آنان و ریل گذاری برای رسیدن آنها به جایگاه متعالی و شایسته است.

وی اضافه کرد: با توجه به مسئولیت‌پذیری بالای بانوان شاغل در این نهاد انتظار می‌رود رؤسای واحدها ضمن در نظر گرفتن شایسته‌سالاری از آنان در سطوح مدیریتی استفاده کنند.

مشاور رئیس جهاددانشگاهی در امور بانوان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه بانوان جهاد دانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: در سال‌های گذشته برنامه‌های خوبی توسط امور بانوان واحد اردبیل اجرایی شده است و از این نظر جزء استان‌های پیشرو می‌باشد که امیدوارم تداوم داشته باشد.

یزدان‌فر با بیان اینکه تلاش می‌کنیم زمینه آشنایی بانوان با قوانین مرتبط با آنان را فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: همچنین در نظر داریم مشکلات و مسائل بانوان شاغل در جهاد دانشگاهی را به گوش رؤسای واحدها برسانیم و در برطرف کردن آن‌ها گام برداریم.

حضور زنان در سازمان‌ها باعث بهبود فرهنگ سازمانی و افزایش بهره‌وری می‌شود

در این جلسه رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: حضور زنان در سازمان‌ها به عنوان رهبران، مدیران و کارکنان فعال، باعث افزایش تنوع، بهبود فرهنگ سازمانی، افزایش بهره‌وری و توسعه سازمان می شود.

دکتر حسام رسولی با بیان اینکه نظم، دقت و شفافیت بالا از ویژگی‌های زنان در سازمان‌هاست و به همین خاطر می‌توانند در فعالیت‌های موثر واقع شوند، تصریح کرد: این موضوع می‌تواند نقطه قوت حضور زنان در سازمان‌ها وگروه‌های کاری باشد

وی افزود: در حال حاضر ۴۰ درصد نیروهای جهاد دانشگاهی استان اردبیل را بانوان تشکیل می‌دهند که در بین آن‌ها پزشکان متخصص، کادر پیراپزشکی مجرب و چهره‌های فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای وجود دارد.

رسولی، حضور بانوان فعال و خوش فکر را سرمایه ارزشمندی برای جهاد دانشگاهی اعلام و خاظرنشان کرد:  امور بانوان و خانواده جهاد دانشگاهی استان اردبیل تعامل خوبی با دفتر امور بانوان و خانواده استان و سایر دستگاه‌های اجرایی اردبیل دارد و هر سال برنامه‌های خلاقانه متعددی برای بانوان همکار این نهاد و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود.

برگزاری ۱۰ برنامه در سال ۱۴۰۲توسط امور بانوان و خانواده جهاددانشگاهی اردبیل

در ادامه این جلسه مشاور بانوان و خانواده جهاد دانشگاهی استان اردبیل با ارائه گزارشی از حوزه فعالیت خود گفت: در حال حاضر ۲۹ نفر از همکاران این واحد زن هستند که از بین آن‌ها هشت نفر در سطوح مدیریتی فعالیت دارند.

سیده صغری جوادی افزود: افزایش حضور زنان در پست‌های مدیریتی نه تنها فرهنگ سازمانی حاکم بر دستگاه‌های اجرایی تغییرداده و آن را بهبود بخشیده، بلکه زمینه‌های توسعه و پیشرفت جامعه را هم در ابعاد مختلف فراهم کرده است.

وی از برگزاری ۱۰ برنامه در سال گذشته و ۴ برنامه در سال جاری از سوی امور بانوان و خانواده جهاددانشگاهی استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: کارگاه و نشست‌های تخصصی، مسابقه کتابخوانی، مسابقات ورزشی، دیدار با مادر و همسران ایثارگران، مراسم بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی را از مهمترین برنامه های اجرا شده توسط این حوزه اعلام کرد.

جوادی، توجه ویژه به کاهش ساعات کاری بانوان، ارتقاء جایگاه و شأن و بکارگیری آنان در سطوح مدیریتی و ایجاد پست سازمانی برای مشاور امور بانوان و خانواده را جزء مطالبات اصلی کارکنان زن شاغل در جهاد دانشگاهی اردبیل اعلام کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403072821462
  • خبرنگار :