مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خبرداد

استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی در بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: این استان ظرفیت خوبی در بحث انرژی‌های تجدید پذیر دارد که باید به نحو مطلوب در همه بخش‌ها از جمله کشاورزی از آن استفاده شود.

مهدی دادگر، امروز شنبه ۲۸ مهر با اشاره به اینکه تابستانی که گذشت تابستانی فوق‌العاده سخت و طاقت فرسا در استان بود، گفت: بالغ بر ۵۵ سال چنین دمایی در تابستان در کشور و استان ثبت نشده بود،  حفظ پایداری شبکه برق در تابستان کار بسیار سختی بود اما با همکاری تمام مجموعه‌ها و اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی که انجام شد و همچنین همکاری خوبی که مشترکان داشتند، تابستان را به خوبی پشت سر گذاشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ادامه داد: تمام تلاش ما بر این بود تا پایداری برق مشترکان را در وضعیت مطلوبی نگه داریم.

وی با بیان اینکه این استان ظرفیت بسیار خوبی برای استفاده از انرژی خورشید دارد، گفت: آمار نیروگاه‌های خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب مشترکان هزار و ۲ نیروگاه با ۱۱ مگاوات مجموع ظرفیت پشت بامی است که در این خصوص جزو شرکت‌های برتر کشوری هستیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، دادگر همچنین تعداد نیروگاه‌های بزرگ استان را ۷ نیروگاه با ظرفیت ۲۰ مگاوات اعلام کرد و افزود: با احتساب فاز اول نیروگاه بادی درح در بحث نیروگاه‌های تجدید پذیر ۴۱ مگاوات ظرفیت متصل داریم که رقم بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای احداث نیروگاه خورشیدی در بخش کشاورزی نیز متمرکز شدیم، گفت: سعی ما بر این است تا در بخش کشاورزی به جای پنج ساعت روزانه محدویت بار، ۸۰ درصد عمده برق این بخش از نیروگاه خورشیدی تامین و از برنامه محدودیت تابستان مستثنی شود که انجام این کار هماهنگی‌های خوبی در سطح استان شکل گرفته، لیکن موفقیت در این طرح به همت کشاورزان و بهره برداران این بخش وابسته خواهد بود.

دادگر از مبادله یک تفاهم نامه چند جانبه با جهاد کشاورزی، اتاق اصناف کشاورزی، بانک قرض الحسنه مهر و استانداری برای اعطای تسهیلات به چاه‌های کشاورزی خبر داد و افزود: این کار در راستای اعطای تسهیلات به کشاورزان صورت گرفته که بتوانند نیروگاه‌های خورشیدی را به بهره برداری برسانند و دیگر نیاز نباشد برق آنها در تابستان قطع شود.

وی ادامه داد: در بخش صنعت هم اگر صنایع ۳۵ درصد قدرت قراردادی خود نیروگاه احداث کنند، در تابستان محدودیتی در بخش صنعت نخواهند داشت و در حال حاضر ظرفیت خوبی وجود دارد و اگر به فعلیت برسد در ایام تابستان پایداری برق بهتری را شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر نیز تعدادی زمین و شرایط مجوز احصا و آماده شده که سرمایه گذاران را در این راستا جذب کنیم و پیش بینی می‌شود تا پایان سال هم همین حدود ظرفیت تجدید پذیر به شبکه وصل شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۱ مگاوات ظرفیت در بحث انرژی‌های خورشیدی فعال است، تصریح کرد: در حال حاضر درصد قابل توجهی از مصرف بار استان از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود که با اختلاف از میانگین کشوری بالاتر است.

دادگر ادامه داد: همچنین شاخص‌های خوب دیگری نیز در شرکت برق استان حاکم است و در راستای انرژی‌های توزیع نشده جزو شرکت‌های برتر کشوری هستیم.

وی گفت: در بحث تلفات شبکه توزیع شرایط خوبی داریم اما باز هم تلاش می‌شود که روند بهبود ادامه یابد، همچنین در حوزه روشنایی معابر کارهای بسیار خوبی انجام شده اما هنوز باید توسعه دهیم و برای جلب رضایتمندی بیشتر مشترکان و عموم مردم سعی و تلاش بیشتری صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ادامه داد: همکاران ما با تمام قوا پای کار هستند تا به درخواست‌های مشترکان پاسخ دهند که البته در این راستا رسانه‌ها نیز باید در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای مردم ما را یاری کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403072821461
  • خبرنگار :