سازمان ملل قتل یک زن فلسطینی هنگام برداشت محصول زیتون را محکوم کرد

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین اشغالی ضمن ابراز نگرانی در خصوص تیراندازی نیروهای اشغالگر صهیونیستی به کشاورزان فلسطینی و شهادت یک زن، از رژیم صهیونیستی خواست دسترسی کامل فلسطینی‌ها به زمین‌هایشان و حفاظت از آنها در برابر حملات شهرک‌نشین‌ها در فصل برداشت زیتون را تضمین کند.

به گزارش ایسنا، دفتر حقوق بشر سازمان ملل در فسلطین اشغالی در بیانیه‌ای مطبوعاتی نگرانی خود را از بابت اقدام رژیم صهیونیستی در قتل «حنان عبد الرحمان ابوسلامه» شهروند ۶۰ ساله فلسطینی که همراه با خانواده‌اش در روستای «فقوعه» در شمال شرق جنین در حال برداشت محصول زیتون بود، ابراز کرد.

این نهاد در بیانیه خود با اشاره به اینکه فصل برداشت محصول زیتون در کرانه باختری به فعالیتی همراه با خطرات روبه‌فزونی تبدیل شده است، اعلام کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده، زمانی که نیروهای رژیم اشغالگر بدون هشدار قبلی شروع به تیراندازی به سمت افرادی کردند که در حال جمع‌آوری محصول زیتون بودند، آنها هیچ تهدیدی ایجاد نمی‌کردند.

همچنین دفتر حقوق بشر سازمان ملل از مسوولان رژیم صهیونیستی خواست تضمین دهند که فلسطینی‌ها طی هفته‌های آتی که فصل برداشت محصول زیتون است، به زمین‌های خود دسترسی کامل داشته و از آنها در برابر حملات شهرک‌نشین‌های صهیونیست حمایت کند.

این نهاد به مسوولان رژیم صهیونیستی تعهداتش در خصوص انجام تحقیق فوری، موثر، فراگیر و شفاف درباره جنایت اخیر و تمامی اقدامات خشونت‌آمیز قبلی شهرک‌نشین‌ها و سربازهای اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها و محاکمه و مجازات آنها را یادآور شد و بر لزوم ارائه راه‌حل‌های مناسب برای قربانیان از جمله پرداخت غرامت بر اساس استانداردهای بین‌المللی تاکید کرد.  

این دفتر سازمان ملل گزارش داد که شمار فلسطینی‌هایی که از اکتبر گذشته در کرانه باختری اشغالی به شهادت رسیدند، به بیش از ۷۰۰ تن رسیده است.

ابوسلامه نیز زمانی که همراه با خانواده خود در حال برداشت محصول زیتون در منطقه‌ای نزدیک به دیوار حائل در روستای فقوعه بود، بر اثر اصابت گلوله به سینه‌اش به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، شورای روستایی فقوعه اعلام کرد: با وجود اینکه مالکان زمین‌های مجاور دیوار حائل مجوزهای لازم برای ورود به زمین‌های خود و برداشت محصول را دارند اما نیروهای اشغالگر باز هم به سمت خانواده ابوسلامه تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند.

فصل برداشت محصول زیتون در کرانه باختری در سال جاری میلادی با حملات مکرر شهرک‌نشین‌های صهیونیست و نیروهای اشغالگر همراه بوده که از جمله اقدامات آنها می‌توان به آتش زدن درخت‌های زیتون، کندن آنها و سرقت محصولات آنها و نیز ممانعت از دسترسی کشاورزان فلسطینی به زمین‌هایشان اشاره کرد.

شهرک‌نشین‌های صهیونیست روز پنج‌شنبه نیز به سمت جمعیت شرکت‌کنندگان در همایش هیات مقاومت در برابر دیوار و شهرک‌سازی برای کمک به کشاورزان روستای کفر اللبد در شرق طولکرم تیراندازی کردند.

برخی کارشناسان سازمان ملل اظهار کردند: کشاورزان کرانه باختری اشغالی سال جاری میلادی با خطرناک‌ترین فصل برداشت محصول زیتون مواجه هستند، آنها با تهدید و محدودیت دسترسی به زمین‌های کشاورزی و حملات شهرک‌نشین‌های صهیونیست روبه‌رو هستند.

آنها تاکید کردند: محدودسازی فصل برداشت زیتون و تخریب باغ‌های زیتون و ممانعت از دسترسی کشاورزان به منابع آب، تلاش‌های اسرائیل برای گسترش ساخت شهرک‌های غیرقانونی‌اش است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطین، با شهادت ابوسلامه تعداد شهدای کرانه باختری از جمله قدس اشغالی از اکتبر ۲۰۲۳ به ۷۵۶ تن از جمله ۱۶۵ کودک افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072821449
  • خبرنگار : 71496