نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

حقیقت جنایات استکبار را برای جوانان روشن کنیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: باید حقیقت فساد و جنایت استکبار جهانی را برای جوانان خودمان روشن کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی،  امروز شنبه ۲۸ مهر در گردهمایی ائمه جمعه استان با موضوع وقف با اشاره به اینکه امروز جبهه‌های کفر و ایمان با هم دست به گریبان شده‌اند، گفت: در جنگ سخت مقاومت بی‌بدیل چه از ناحیه نیروهای مدافع حق و مردم در پایداری و تحمل انواع مشکلات دیده می‌شود اما این جنگ با همه اهمیتش که در تاریخ فوق العاده است سرنوشت آن را جنگ نرم تعیین می‌کند.

وی افزود: در طرح‌های کارشناسی شده و اولویت‌هایی که محتواهای موثر دارند و همچنین با هنر تبیین باید بتوان پرده‌های ابهام را کنار زد چون امروز دنیا شرایط بسیار مساعد دارد و دوام کفر در سایه نفاق است.

عبادی ادامه داد: مستکبران صهیونیست برابر شیوه ننگین خود با زور و فریب وقتی که علیه نیروهای مقاومت نتوانستند کاری کنند با موشک به کودکان شیرخوار، بیمارستان‌ها و حافظان صلح بین المللی حمله کردند و خواستند دنیا را از خود بترسانند اما شکست آنها رقم خورده است.

وی افزود: باید به دنبال طرحی باشیم که تبیین این چهره را در عبارات مشخص و به شکل مستند با علم و تجربه بتواند به مخاطب خود انتقال دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ادعای برخی قدرت‌ها و کشورهای اروپایی مبنی بر حکومت مردم بر مردم، گفت: با وجود این ادعا برخی از کشورها حتی انتخابات خود را به زور انجام می‌دهند.

وی بر تبیین این مسئله برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: حتی در مجمع عمومی سازمان ملل که کشورهای مختلف اظهارنظر می‌کنند، حرف حرف «بایدن» است، آیا نمی‌شود با شیوه ای درست اینها را تبیین کرد؟

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: دنیا امروز تشنه فهم و درک این مطالب است در حالی که مکتب اسلام پربار، قانع کننده و مستدل بوده ولی تبیین آن کار ویژه‌ای می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: با وجود تمام جنایات صدام در هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی نیز جوامع بین المللی با ماهیت نفاق، جنگ را طول دادند و ما هنوز نتوانسته ایم این ماهیت را برای نسل‌های بعدی تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور نیز با اشاره به اینکه موقوفات یک موضوع شرعی است و یک قانون و یک امر عام نیست، گفت: برای وقف قانون خاص نوشته شده است، بزرگان نسبت به این موضوع بسیار دقت داشته اند و موقوفات بسیاری داریم اما عملا در دست چیزی نداریم.

وی اظهارکرد: در خراسان جنوبی ۱۰ هزار و ۵۴۱ موقوفه وجود دارد اما درآمدی ندارند و مروج و مبلغ موقوفات غیر از علما کسی نیستند.

حجت الاسلام بخشی‌پور با اشاره به اینکه تنها ۳۰ درصد از موقوفات سند دارند و ۷۰ درصد از موقوفات مستندسازی نشده اند، گفت: وقف بنیه اقتصادی دین است و کسی جز طلاب نمی‌توانند موضوع وقف را باز کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403072821448
  • خبرنگار :