مدیر بنیاد مسکن شهرستان خبرداد

صدور سند مالکیت تمامی مساکن روستایی اسدآباد تا پایان سال‌جاری

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اسدآباد از صدور سند مالکیت تمامی مساکن روستایی این شهرستان تا پایان سال‌جاری خبر داد.

علی جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۹ درصد از مساکن روستایی شهرستان اسدآباد دارای سند مالکیت هستند و تنها یک درصد از مساکن روستایی شهرستان به دلایلی چون اختلاف ورثه و مشکل مالکیت فاقد سند مالکیت بوده که تا پایان سال‌جاری یک درصد باقی مانده نیز صاحب سند مالکیت خواهند شد.

وی با اشاره به نقش سند مالکیت در رفع و کاهش اختلافات مالکان در سطح روستاها و  نیز استفاده از سند روستایی به عنوان وثیقه، بیان کرد: در حال حاضر در سطح روستاهای شهرستان اسدآباد دارای ۱۱ هزار و ۶۲۲ واحد مسکونی هستیم که با احتساب مساکن تفکیک شده تاکنون ۱۲ هزار و دو جلد سند مالکیت صادر شده است.

جلالی افزود: در برخی از روستاهای زیر ۲۰ خانوار شهرستان به تعداد ۱۰۰ جلد نقشه ثبتی آنان نیز با پیگیری لازم در دست اقدام و تهیه بوده و امسال به‌طور کامل تمامی مساکن روستاهای اسدآباد صاحب سند مالکیت می‌شوند.

وی گفت: در سالهای گذشته سند مالکیت مساکن شهری و روستایی به‌صورت دفترچه‌ای صادر شده بود که برای کمک به روستاییان برای تبدیل اسناد دفترچه‌ای خود به سندهای UTM دار و تک برگ تعداد ۳۰۰ جلد سند درخواست ‌سند تک برگ داشتند که در حال انجام است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072821415
  • خبرنگار : 50037