استاندار آذربایجان‌غربی:

رفع مشکلات منطقه ویژه اقتصادی سرو پیگیری شود

استاندار آذربایجان‌غربی بر ضرورت حل هرچه سریع‌تر مشکلات منطقه ویژه اقتصادی ارومیه_سرو تاکید کرد. 

محمد صادق معتمدیان ۲۸ مهرماه در جلسه بررسی وضعیت منطقه ویژه اقتصادی سرو با انتقاد از عقب‌ماندگی در عمل به تعهدات در اجرایی‌شدن زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی سرو، افزود: با معارضین محلی و کسانی که در امر اجرای عملیات عمرانی و زیرساختی در منطقه ویژه اقتصادی ارومیه_سرو اخلال ایجاد می‌کنند، مطابق با مُر قانون برخورد شود. 

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی سرو، فرصت بی‌بدیلی برای شرکت‌های تولیدی ایجاد خواهد کرد، گفت: می‌توان از این ظرفیت برای توسعه استان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار و بومی بیش از پیش بهره برد. 

معتمدیان با اشاره به وجود ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک آذربایجان‌غربی با ۳ کشور همسایه گفت: وجود مناطق ویژه اقتصادی و آزاد و تسریع در رونق این مناطق برای توسعه استان ضروری است. 

استاندار، اختصاص معافیت مالیاتی در حوزه‌های اقتصادی و تجاری، امکان تردد خودرو در کل منطقه و وجود مرکزی برای تبادلات عمده تجاری با کشورهای هم مرز و اروپایی را از جمله مزیت‌های قابل توجه منطقه ویژه اقتصادی اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی این منطقه می‌توان رونق بی‌نظیری برای توسعه این منطقه و استان فراهم کرد. 

به گزارش ایسنا؛ منطقه ویژه اقتصادی ارومیه _ سرو در ۲ زُون، یکی در مرز سرو و دیگری در شهرک صنعتی فاز ۳ ارومیه اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403072821361
  • خبرنگار : 50136