بیمه سلامت استان مرکزی ۱۰۶۶ نفر را برای دریافت خدمات درمان ناباروری نشان‌دار کرد

سرپرست بیمه سلامت استان مرکزی از نشان‌دار شدن بیش از ۱۰۶۶ نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان برای دریافت خدمات درمان ناباروری خبر داد.

بابک بوالحسنی، ۲۸ مهرماه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: تمام دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت حذف و نسخه نویسی‌ها به صورت الکترونیکی شده است.

وی‌ اظهار کرد: جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در مناطق روستایی ۳۲۴ هزار نفر، مناطق شهری ۱۹۵ هزار نفر، کارمندان دولت ۸۱ هزار نفر و سایر اقشار ۴۱ هزار نفر است و در مجموع، ۶۴۱ هزار نفر معادل ۴۵ درصد جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه ۵ دهک اول جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: ۱۱۱ هزار نفر از ۵ دهک اول استان مرکزی تا به امروز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند. اگر ۵ دهک اول جامعه به مراکز بیمارستانی دولتی مراجعه ‌کنند لازم نیست فرانشیزی پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه لیست بیماری‌های خاص بیمه سلامت از پنج بیماری گروه بیماری صعب العلاج به ۱۰۷ بیماری ارتقا پیدا کرده است، گفت: علاوه بر خدمات بیمه‌ای، سالیانه تا سقف ۷۰ میلیون تومان به بیماران صعب العلاج کمک هزینه پرداخت می‌شود.

بوالحسنی اضافه کرد: با هدف حمایت از قانون جوانی جمعیت و خانواده، طرح درمان زوجین نابارور و پوشش بیمه رایگان کودکان زیر هفت سال از جمله‌ طرح‌هایی است که در این مدت اجرایی شده است.

وی افزود: در حوزه درمان زوجین نابارور در سال گذشته یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و در چهار ماهه نخست امسال ۷۶۴ میلیون تومان کمک هزینه درمان پرداخت شده است و ۱۰۶۶ نفر در این حوزه نشان‌دار شده‌اند.

بوالحسنی با اشاره به طرح دارویار تصریح کرد: ما در این طرح، یارانه دارو را به ذینفع نهایی انتقال دادیم یعنی یارانه را از زنجیره تولید دارو جدا کردیم و آن را مستقیما به مصرف کننده نهایی دادیم.

وی ادامه داد: در چهار ماهه سال جاری ۶۱ میلیارد تومان هزینه دارو از محل ارز ترجیحی دارو در استان مرکزی پرداخت شده است.

سرپرست بیمه سلامت اضافه کرد: در مجموع ۱۴۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در استان بابت مطالبات موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت پرداخت شده است، همچنین پرداخت مطالبات داروخانه‌ها تا مردادماه و بیمارستان‌های خصوصی و دولتی تا خردادماه، انجام شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403072821334
  • خبرنگار : 50598