افتتاح مرکز ارتباط اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو ACD در اصفهان

مرکز ارتباط اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) در اصفهان با حضور محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس جمهور آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا از اصفهان، آیین آغاز به کار مرکز ارتباط اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا(ACD)، صبح امروز (شنبه، ۲۸ مهرماه) در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اصفهان و با حضور محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس جمهور، هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و کارآفرینان برتر استان اصفهان برگزار شد.

امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان در این آیین، اظهار کرد: اتاق بازرگانی اصفهان به‌عنوان تشکل خصوصی برای بهبود اقتصادی تلاش می‌کند و اخیرا به‌عنوان فوکال پوینت آسیایی انتخاب شده است.

وی افزود: امروز در اتاق بازرگانی اصفهان دو برابر بیشتر از اتاق‌های سراسر کشور دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنیم. اتاق اصفهان به سطح ملی تبدیل شده و از امروز نیز بین‌المللی خواهد بود. 

کشانی تاکید کرد: بیش از ۲۰۰ طرح سرمایه‌گذاری در اصفهان در حال آماده‌سازی است. البته کماکان با توسعه صنایع آلوده‌کننده محیط زیست و آب‌بر مخالف هستیم. امروز می‌توانیم نوع دیگری از اتاق را ارائه کنیم.

محمدجعفر فوده، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اصفهان نیز گفت: فعالیت‌های اقتصادی از ارکان اصلی توسعه و پیشرفت جامعه است که کارآفرینان نقش چشمگیر و غیرقابل پوششی در این مسیر دارند. اتاق بازرگانی به‌عنوان یکی از نهادهای کلیدی در اقتصاد کشور، نقش موثری در ایجاد وفاق ملی دارد و با گردهم آوردن فعالان اقتصادی، کارآفرینان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان بستری برای تعامل و همفکری میان بخش‌های مختلف اقتصادی و سیاسی جامعه فراهم می‌کند. 

وی افزود: دبیرخانه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا بستری برای تبادل اندیشه، تجربیات و ایجاد راهکارهای مشترک در میان کشورهای عضو است و می‌تواند فرصتی فراهم کند که با تعامل و ایجاد همفکری در میان کشورها، به بهبود اقتصادی، فرهنگی و سیاسی منطقه کند. 

فوده، هدف این دبیرخانه را تسهیل همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و ترویج هم‌افزایی میان کشورها برای مقابله با چالش‌ها و استفاده از فرصت‌های مشترک دانست و گفت: یقین دارم که همکاری‌های ما در مسیر تحقق اهداف مشترک اقتصادی و ایجاد تحولات بنیادین ثمربخش خواهد بود.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403072821274
  • خبرنگار : 50348