معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان:

سرشماری اولین گام برای توسعه مناطق مختلف است

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان گفت: اولین قدم برای توسعه هر منطقه‌ای با سرشماری آغاز می‌شود.

ایرج امینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به در پیش رو بودن سرشماری عمومی کشاورزی، اظهار کرد: آمار پایه و اساس همه برنامه‌ریزی‌ها است و اولین قدم برای توسعه هر منطقه‌ای، با سرشماری آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه نبود اطلاعات کافی سبب می‌شود گاهی نتوانیم مشکل را حل کنیم، تصریح کرد: در هر کشوری که توسعه پیدا کرده سرشماری‌ها در آن نقش حیاتی داشته است به طوری که امنیت، آموزش، مدیریت بحران، برنامه‌های اضطراری، عدالت در توزیع عادلانه امکانات و اتخاذ سیاست‌های ملی از نتایج سرشماری به دست می‌آید.

امینی با اشاره به اینکه موفقیت در سرشماری سه رکن اساسی دارد، تصریح کرد: این ارکان شامل انتخاب نیروهای خوب، آموزش‌ و پشتیبانی از سرشماری است.

وی با اشاره به موضوع خوداظهاری که در این سرشماری‌ها وجود دارد، توضیح داد: باید مردم را آگاه کرده و ترغیب کنیم که اطلاعات مورد نیاز را به صورت صحیح و دقیق در اختیار کسانی که کار سرشماری را انجام می‌دهند قرار دهند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان با اشاره به اینکه تاکنون پنج سرشماری را پشت سر گذاشتیم، تصریح کرد: آخرین سرشماری کشاورزی که انجام شده در سال ۱۳۹۳ بود که سرشماری این دوره ششمین دوره برگزاری است.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر در حال تدارک و ایجاد ستادهای سرشماری استان و شهرستان‌ها هستیم، اظهار کرد: دوره‌های آموزشی برای رده‌های مختلف سرشماری نیز در حال برگزاری است.

امینی با توضیح اینکه این سرشماری‌ها در دوره‌های زمانی معمولا ۱۰ ساله اجرا می‌شود، تصریح کرد: یکی از کسانی که در این سرشماری می‌توانند کمک موثری داشته باشند دهیاران هستند که علاوه بر ترغیب روستائیان به شرکت در سرشماری می‌توانند نقش موثری در ارائه اطلاعات دقیق داشته باشند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403072821252
  • خبرنگار : 50163