این صدای «بچه‌های ایران» است +ویدئو

یک هنرمند گیلانی گفت: پروژه «بچه‌های ایران» فقط یاد گرفتن چند قطعه موسیقی نبود؛ این کار تاثیر مثبت روی زندگی بچه‌های ایران دارد و در اولویت ما این نبود و نیست که یک نوازنده خوب تحویل جامعه بدهیم؛ اولویت ما این است که یک انسان خوب تحویل جامعه بدهیم؛ آن ها در این کار گروهی یاد می‌گیرند که با پشتکار کنار هم ساز بزنند؛ کنار هم کار کنند و کنار هم خوشحال‌تر باشند.

 «بچه‌های ایران» توانستند با تلاش عاشقانه و تعامل سازنده کنار هم، در نخستین گام های خود در مسیر حرفه‌ای‌ هنر موسیقی به نقطه‌ای برسند که از یک سو خودشان و از سویی خانواده هایشان خرسند و خوشحال باشند و افتخار یک کار دسته جمعی را با همکاری و همراهی هم تجربه کنند از سویی دیگر در این جمع صمیمی و دوستانه، که هر لحظه آن با خاطراتی شیرین و هم‌دلی عمیق عجین شده بود قطعا با چالش‌های کار دسته جمعی و هماهنگی و نظم آشنا شدند؛ مهدی نشاط و امیر شیرودی دو هنرمندی هستند که گروه «بچه‌های ایران» را از نگین سبزآبی گیلان دور هم جمع کردند تا یک کار دسته جمعی و منظم را برای عموم به نمایش بگذارند.

امیر شیرودی هنرمند و نوازنده گیلانی در گفت و گو با ایسنا این کار را محصول تلاش چند ساله دانست و بیان کرد:  هنرجویان بیش از ۱۵ آموزشگاه موسیقی از نقاط مختلف استان گیلان و از چابکسر تا آستارا با برنامه‌ریزی دقیق تمرینات را شروع کردند و سال گذشته برای نخستین بار کنسرت بچه‌های ایران به عنوان یک تجربه موفق اجرا شد و برای کودکان و نوجوانانی که پا به میدان هنر گذاشته بودند شیرین و سخت بود اما در مجموع، این اثر هنری در موفقیت و انگیزه هنرجویان بسیار اثرگذار بود. امسال هم تصمیم گرفتیم هنرجویان بیشتری را درگیر کنیم و به روی سن بیاوریم که تقریبا حدود ۱۳۰ نفر در مدتی طولانی در حال تمرین بودند تا برای اجرا آماده باشند.

مهدی نشاط نوازنده و هنرمند گیلانی با بیان اینکه حضور روی سن باعث می شود بچه های ایران جدی‌تر و حرفه ای تر یک تخصص و یک ساز و یک کار را دنبال ‌کنند تصریح کرد: هنرجویانی که قرار است در یک سالن برای مخاطب بنوازند بی تردید برای موسیقی زمان بیشتری می‌گذارند و با همین ایده بود که کار بچه‌های ایران را شروع کردیم و ایده‌اش از چند سال پیش شروع شد که ریشه در گفتگوی بنده با همکارانم داشت تا بتوانیم هنرجویان را در موقعیتی قرار بدهیم که هم در سنین کم کار گروهی را بیاموزند و هم تخصصی تر با سازشان برخورد کنند.

نشاط با تاکید بر برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت و دقیق برای اجرای موفق و خاطره انگیز بچه های ایران و تمرینات مستمر و سخت گفت: چون با کار بسیار بزرگی مواجه بودیم نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، بلند مدت و منظم داشتیم نباید شتاب زده عمل می‌کردیم؛ در کلاس‌ها به صورت دسته جمعی با هنرجویان ساعات طولانی برای اعتماد به نفس و قدرتمند شدن آنها روی سن کار کردیم و این تعامل و این همکاری و تشریک مساعی بسیار ارزشمند بود؛ پشتکار بچه‌ها و هنرجویانی که به ما پیوستند ستودنی بود. نیاز داشتیم که آنها به این فضا عادت کنند و دسته جمعی و در سن کم، کار مهم و بزرگی را به نتیجه برسانند و کسی خارج ننوازد و بتوانند با آرامش و تمرکز ساز بزنند. در رودسر، لاهیجان، رشت و شهرهای بندرانزلی، رضوانشهر و ... ما دامنه بسیار گسترده‌ای داریم که توانستند این پروژه را به سرانجام برسانند.

نشاط در ادامه افزود: در این پروژه هم هنرجویان و هم خانواده‌های آنها بسیار زحمت کشیدند و همکاری کردند سختی‌ها را تحمل کردند و قطعات زیادی را در زمان اندک آموختند و این کار فقط یاد گرفتن چند قطعه موسیقی نبود؛ این کار تاثیر مثبت روی زندگی بچه های ایران دارد و در اولویت ما این نبود و نیست که یک نوازنده خوب تحویل جامعه بدهیم؛ اولویت ما این است که یک انسان خوب تحویل جامعه بدهیم؛ حالا این انسان می‌تواند خیلی خوب و یا در سطح پایین ساز بزند اما این انسان نوازنده در دل کار، شکیبایی، تحمل، پشتکار و خوب بودن را یاد می گیرد؛ آن ها در این کار گروهی یاد می‌گیرند که کنار هم ساز بزنند؛ کنار هم کار کنند؛ کنار هم فکر کنند؛ کنار هم به نتیجه برسند و کنار هم خوشحال‌تر باشند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072821241
  • خبرنگار : 50632