عناب برای ایران...

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: طرح " عناب برای ایران" در مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اجرا می شود.

حسین راغ آرا در گفت و گو با ایسنا گفت: طی سال گذشته جستجوی عناب به زبان فارسی نسبت به زعفران و زرشک پایین‌ترین میزان را دارد.

راغ آرا با اشاره به اینکه عناب از طرف کاربران فضای مجازی در استان­های هرمزگان، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان (در همین بازه زمانی) کمترین میزان جستجو را داشته است، افزود: علاوه بر این میزان فروش این محصول در سطح استان و حجم تقاضای مصرف عناب با وجود خاصیت­های دارویی ارزشمندی که دارد گواه عدم معرفی مطلوب این محصول در بازارهای مصرف داخلی است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به دغدغه­‌مندی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی و تلاش برای تبدیل عناب به یکی از محورهای مهم توسعه اقتصاد کشاورزی استان، طرح "عناب برای ایران" در مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی تدوین شد.

راغ آرا بیان کرد: بر اساس این طرح، کشاورزان منطقه خراسان جنوبی سهمی از عناب باغات خود را به میزان دلخواه و از هر نوع مورد نظر اعم از نمونه مصرف خشکبار و دارویی به عنوان نمونه در بسته بندی­های کوچک  برای بازارهایی که کمترین مصرف عناب را دارند از طریق مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک ارسال می­‌کنند.

وی افزود: سورت و بسته بندی، درج مشخصات محصول شامل نام و نام خانوادگی کشاورز،  محل کشت، خواص و نحوه مصرف در مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی با نظارت و بررسی لازم به منظور جلوگیری از ارسال عناب بی کیفیت صورت خواهد گرفت.

راغ آرا با بیان اینکه در صورت رضایت مشتریان بالقوه این محصول، سفارشات دریافت شده از هر کشاورز برای ایشان ارسال خواهد شد افزود:  با این برنامه ریزی چرخه موثرتری جهت عرضه عناب به بازار و معرفی این محصول صورت خواهد گرفت.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی گفت: سازمان­های همکار و حامی در اجرای این طرح استانداری خراسان جنوبی، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی هستند.

وی یادآور شد: اولین نشست جهت هم اندیشی با عنابکاران خراسان جنوبی و نمایندگان سازمان­های همکاری در آبان ماه جاری برگزار خواهد شد و گزاراشات اقدامات مصوب در این نشست‌ها به استحضار مخاطبان این طرح خواهد رسید.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403072821226
  • خبرنگار : 50026