سرانه کتابخانه‌های استان البرز باید افزایش یابد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز بر لزوم افزایش سرانه کتابخانه‌های استان تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، مرتضی ولی‌پوری روز شنبه ۲۸ مهرماه در سی و دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان البرز که در استانداری البرز برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخانه در آموزه‌های دینی گفت: بهترین الگوی کتابخوانی رهبر معظم انقلاب هستند. از سوی دیگر کتاب و کتابخوانی شاخص مهمی از توسعه یافتگی است و باید برای این مهم برنامه‌ریزی اساسی صورت پذیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز افزود: شهر کرج به عنوان دومین شهر دوستدار کتاب در کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شده که نشان از ظرفیت بالای این حوزه در استان است و ما وظیفه داریم که افزایش سطح سرانه کتابخانه‌های عمومی را در دستور کار قرار دهیم.

این مسئول تصریح کرد: فرهنگ کتابخوانی باید در سطح استان و شهرستان‌های تابعه جزو برنامه‌های اساسی پیش روی ما باشد که بحمدالله پنج پروژه احداث کتابخانه جدید در نقاط مختلف استان در حال ساخت و تکمیل است.

ولی پوری خاطرنشان کرد: کتابخانه جدید امام صادق(ع) در نظرآباد با ۸۵ درصد، کتابخانه طالقان با ۷۵ درصد و کتابخانه مسکن مهر نظرآباد با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی به امید خدا تا پایان سال افتتاح خواهند شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403072821184
  • خبرنگار : 50022