سبحانی‌فر: اقدام شبکه «ایکس» خلاف پروتکل‌های دسترسی به اطلاعات آزاد است

یک عضو حزب اعتدال و توسعه، تاکید کرد: اقدامی که شبکه ایکس در راستای ایجاد محدودیت برای برخی از کاربران حامی حقوق مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین انجام داده است، حرکتی دوگانه و برخلاف تمام پروتکل های دسترسی به اطلاعات آزاد است.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن محکوم کردن اقدام پلتفرم «ایکس» در محدود کردن حساب برخی از کاربران حامی حقوق مردم فلسطین و مقاومت، بیان کرد: دشمن و مخالفان جمهوری اسلامی ایران تا به امروز از هر طریقی که توانسته اند، مخالفت و دشمنی خود را ابراز کرده اند. این ها همان هایی هستند که در خصوص فیلتر کردن برخی از پلتفرم ها سر و صدا به پا می کنند و مرتب بر این طبل می کوبند اما در عین حال افرادی که علی رغم فیلتر بودن این پلتفرم ها توانسته به آن ها دسترسی پیدا کرده و جنایت های رژیم صهیونیستی را محکوم کنند امروز با محدودیت اکانت مواجه شده اند.

وی اظهار کرد: امروز شاهد هستیم اگر کاربری به هر طریقی به پلتفرم ایکس دسترسی پیدا کرده و این حرکت های غیرمشروع و غیرقانونی صهیونیست ها را محکوم می کند در مقابل این حق کاربران ایستاده و برای آنان محدودیت ایجاد می کنند. علی رغم شعارهایی که برای حمایت از آزادی بیان سر می دهند شاهد هستیم که در عمل برای کاربران محدودیت ایجاد می کنند. این یک تناقض آشکار بوده که در گفتمان و عمل  آنان مشهود است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: به جای اینکه حساب کاربرانی که دارند از حقوق مردم مظلوم و بی دفاع حمایت کرده را محدود کنند باید جنایت های رژیم صهیونیستی را محکوم کنند. این حرکت دوگانه بوده و خلاف پروتکل های دسترسی به اطلاعات آزاد است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403072821176
  • خبرنگار : 71560