انتقاد آمریکا از سوئیس برای عدم اجرای کامل تحریم‌ها علیه روسیه

دیپلمات آمریکایی از تصمیم سوئیس درخصوص عدم اجرای کامل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه انتقاد کرده و آن را «ناامیدکننده» خواند.

به گزارش ایسنا، «اسکات میلر» سفیر ایالات متحده در سوئیس با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم دولت این کشور برای همراهی نکردن با دور جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه ابراز ناامیدی کرد.

او در ادامه گفت واشنگتن امیدوار است که دولت سوئیس برای بستن راه‌هایی که به شرکت‌های تابعه اجازه می‌دهد این تحریم‌ها را دور بزنند، تلاش کند؛ تحریم‌هایی که هدف آنها اعمال فشار بر دولت روسیه پس از آغاز جنگ این کشور با اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ است.

این دیپلمات آمریکایی در بیانیه خود خاطرنشان کرد: ضروری است که دور زدن تحریم‌ها را هدف قرار دهیم تا دسترسی روسیه را به منابع مالی و تجهیزات مورد نیاز برای ادامه جنگ تضعیف کنیم. هیچ‌یک از شرکت‌های ما نباید شریک‌جرم باشند.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شورای فدرال سوئیس روز چهارشنبه اعلام کرد تصمیم گرفته است «بیشتر» اقداماتی را که در جدیدترین دور تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه گنجانده شده است، اجرا کند. این در شرایطی است که سوئیس یکی از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به شمار نمی‌آید اما برن تا حد زیادی تحریم‌های خود علیه روسیه را در تلاش برای محدود کردن توانایی جنگی آن با اوکراین انجام داده است.

با این حال اسکات میلر در بیانیه خود گفت: «تصمیم این شورا برای عدم پذیرش کامل تمام اجزای بسته چهاردهم تحریم‌ها ناامیدکننده است.»

از زمان آغاز جنگ اوکراین، غرب گسترده‌ترین تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کرده است.

بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته به دنبال محدود کردن دسترسی روسیه به منابع مالی، بازارها و فناوری غربی بوده و از واردات کالاهای روسی اجتناب کرده‌اند. با این وجود، این اقدامات تأثیر محدودی بر اقتصاد روسیه داشته است، به‌ویژه به این دلیل که بسیاری از کشورها - از جمله کشورهای بزرگ در حال توسعه مانند چین، هند، ترکیه و برزیل - هنوز هم تجارت زیادی با روسیه دارند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403072821127
  • خبرنگار : 71443