معلمان نوشهری خواستار شدند

ضرورت تخصیص تجهیزات لازم به مدارس دولتی نوشهر

معلمان نوشهر از مسئولان آموزش و پرورش مازندران خواستار تخصیص تجهیزات لازم و کافی به مدارس دولتی شهرستان شدند.

مدیر آموزش و پرورش نوشهر امروز در حاشیه بازدید مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مدارس این شهرستان با اشاره به نگاه خوب اداره کل متبوعش به این شهرستان، اظهار کرد: بعد از ۱۲ سال یک دستگاه خودرو به این اداره اختصاص داده شد.

عباس متاجی افزود: دو میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات برای هنرستان‌ها ومدارس نوشهر که افزایش کلاس داشتند تخصیص یافت.

جذب ۷۱ معلم بومی برای شهرستان نوشهر

مدیر آموزش و پرورش نوشهر تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب اداره کل آموزش و پرورش مازندران این بود که از مجموع ۷۴ همکار جدیدی که از طریق ماده ۲۸ جذب شدند ۷۱ نفر بومی بودند و این موضوع نشان دهنده جلوگیری از مهاجرت بوده است.

متاجی گفت: با هم افزایی همه مدیران مدارس بسیاری از چالش‌ها و مشکلات کم و برطرف شده است و اینها به پیشبرد برنامه‌های آموزش و پرورش کمک می‌کند.

در ادامه هایده پورشعبان یکی از مدیران مدارس ابتدایی شهرستان نوشهر به نمایندگی از مدیران مقطع ابتدایی به اهم فعالیت‌های این بخش پرداخت و گفت: تشکیل کارگاه‌های متعدد با هدف توسعه حرفه‌ای همکاران، گفتمان آموزش و تربیت در دو محور تدریس پژوهی و کندوکاو پژوهشی معلمان از نظریه تا عمل، شرکت صد درصدی دانش آموزان مقطع ابتدایی در طرح جابربن حیان و نمایشگاه دست سازه‌ها و طراحی ساخت، کسب رتبه در رویداد بین المللی «الف تا ی»، برپایی نمایشگاه دست سازه‌های همکاران و انتخاب طرح‌های برتر، پیگیری دانش آموزان بازمانده از تحصیل بخشی از این فعالیت‌ها است.

وی در ادامه به مشکلات و خواسته‌های مقطع ابتدایی شهرستان اشاره کرد و افزود: نبود معلم ورزش و مشاور با توجه به دغدغه‌های زیاد اولیاءو مربیان، نبود مربی بهداشت، تعدد طرح‌ها و برنامه‌ها در مدارس ابتدایی و دست تنها بودن مدیران مدارس در اجرای همه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، نبود تجهیزات کافی در مدارس دولتی بخشی از مشکلات مقاطع ابتدایی است.

پورشعبان تصریح کرد: در مناطق شهری دو شیفت بودن مدارس موجب شده است دو مدرسه ثابت صبح با جمعیت زیاد دانش آموز روبرو شود و مدارسی که هم سطح دو مدرسه ثابت هستند با کمبود دانش اموز مواجه باشند.

لزوم واگذاری دوره‌های مهارت آموزی معلمان جدید از دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش

وی یکی دیگر از مشکلات را سپری نکردن دوره‌های کلاس‌داری معلمان جدید الاستخدام بیان کرد و گفت: ۹۰ درصد این معلمان رشته‌های مرتبط با آموزش ابتدایی نیستند و این موضوع علاوه بر ایجاد مشکلات برای آموزش دانش آموزان، اولیاء را نیز با مشکلات مواجه کرده است و مدیران مدارس ناچارند این چالش‌ها را مدیریت کنند بنابراین بهتر است دوره های مهارت آموزی از مراکز دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش سپرده شود.

در ادامه داریوش لهراسبی مدیر مدرسه متوسطه دوم یکی از مدارس نوشهر به نمایندگی از مدیران مدارس متوسطه اول و دوم به بیان چالش‌ها در این حوزه پرداخت و گفت: متنوع بودن مدارس در سطح شهرستان بزرگترین مشکل ساختار آموزش و پرورش است و فعالیت انواع مدرسه باعث شکاف اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه به گروه آموزشی توجه چندانی نمی‌شود، افزود: برخی دبیران از پیشینه علمی مناسبی برخوردار نیستند.

این مدیر مدرسه متوسطه دوم با تاکید بر وجود مشاور در همه مدارس بیان کرد: کمبود عوامل اجرایی در مدارس و بخصوص هنرستان‌ها و کمبود نیروهای خدماتی از دیگر مشکلات است.

 در ادامه «حسین کمالی» مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه باید نقاط قوت و کارهای  سازنده را دید و با ابراز رضایت از نحوه بازگشایی مدارس و کمتر شدن مشکلات، گفت: گرچه هنوز درحوزه معلم و امکانات، تجهیزات و مطالبات مردم مشکلاتی وجود دارد اما شما مدیران با مدیریت درست سعی در بهتر شدن اوضاع دارید.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: مدیر به کسی گفته می‌شود که این هنر را دارد از قابلیت‌ها، استعدادها و توانمندی دیگران بهره و به خدمت بگیرد و همچنین از ظرفیت سایر افراد برای تحقق اهدافی که پیش‌بینی شده استفاده کند.

کمالی با بیان اینکه یک مدیر قابلیت رهبری دارد، تاکید کرد: مدیری که به جای استفاده از ظرفیت دیگران خودش کار کند دیگر مدیرنیست بلکه کارمند معمولی است.

وی با بیان اینکه اگرنوع تعاملات با دیگران یک رفتار توام با تکریم نباشد دچار مشکل خواهیم شد، خاطر نشان کرد: موفقیت یک مدیر و مدرسه تصادفی نیست بلکه نشان دهنده تلاش یک فرد و گروه است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403072821099
  • خبرنگار : 50201