یک فعال سیاسی:

استاندار جدید قزوین باید علاوه‌ بر سازماندهی نیروها بتواند وفاق ایجاد کند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نخستین اولویت استاندار جدید قزوین باید سازماندهی باشد، وی باید با مجموعه‌ای کار کند که مورد تأیید خودش باشد تا بتواند آن‌ها را مدیریت کند، البته معنای این حرف آن نیست که باید تمام مدیران کل تغییر کنند، استاندار در کنار سازماندهی باید بتواند وفاق ایجاد کند.

عبدالعظیم موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: استاندار قزوین باید جوان، نخبه، با اطلاعات و باتجربه باشد، نه کسی که به قزوین به‌عنوان یک پایگاه و پایلوت برای کسب تجربه بنگرد.

وی ادامه داد: آشنا بودن با مسائل استان گاهی به‌عنوان یک نقطه‌ضعف برای استاندار محسوب می‌شود، زیرا شناخت زیاد بر افراد استان باعث می‌شود یک پیش‌زمینه ذهنی برای استاندار طراحی شده باشد که بخواهد با عده‌ای ارتباط برقرار کند و با عده‌ای ارتباط برقرار نکند، به همین دلیل بنده بومی بودن را یک امتیاز برای استاندار نمی‌دانم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: استاندار اگر بومی باشد، از قبل تکلیفش روشن، خط سیاسی او مشخص و قابلیت‌هایش معلوم است، نمی‌شود کسی که پیش از آن در درگیری سیاسی با یک جناح بوده باشد، در همان استان روی کار بیاید، چراکه اگر مجدد روی کار بیاید همان روند پیشین را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: با این پیش‌زمینه، باید عرض کنیم که کار برای استاندار بومی در هر دولتی بسیار مشکل است، یعنی اگر در دولت اصولگرایان استاندار بومی منصوب شود، استان را تقسیم بر ۲ کرده و فقط با هم طیف‌های خودش ارتباط برقرار می‌کند، در دولت اصلاح طلبان هم طبیعتاً استاندار بومی ممکن است به همین ترتیب استان را تقسیم بر ۲ کند و فقط با افراد خاص و موردنظر خود ارتباط داشته باشد.  

موسوی خاطرنشان کرد: به عقیده بنده یک استاندار غیربومی و مورد حمایت ستاد پزشکیان باید روی کار بیاید، چرا که این ستاد در انتخابات زحمت کشیده‌ و طبیعتاً باید استانداری که موردنظر، مورد تأیید و هم‌جهت آن‌هاست منصوب شود.

وی گفت: در غیر این صورت اگر ستاد آقای پزشکیان خودشان را کنار بکشند، آن استاندار موفق نخواهد بود، اما معنی این حرف این نیست که اگر مورد تأیید ستاد آقای پزشکیان بود از ابتدا بیاید خط‌کشی کند و با نماینده‌ها و دیگر مسئولان از موضع اختلاف و دعوا برخورد کند، زیرا در این صورت تمام وقت وی برای حل مشکلات خودش تلف خواهد شد تا خود را تثبیت کند، اما اگر استاندار غیربومی و مورد تأیید ستاد آقای پزشکیان باشد، بسیار موفق‌تر خواهد بود.

مدیرمسئول روزنامه ولایت تصریح کرد: به عقیده بنده برای انتخاب استاندار قزوین دیر شده و هیئت دولت باید برای این امر تعجیل کند، چرا که استاندار فعلی هر چقدر هم قوی باشد، زمانی که دولت تغییر می‌کند، او مدت کوتاهی می‌تواند به فعالیت خود در استان ادامه دهد، اما وقتی این مدت طولانی شود، او نه می‌تواند برنامه‌ریزی کند و نه می‌تواند کار کند، چون دیگر کسی او را به چشم استاندار نمی‌بیند، به ویژه اگر جناح پیروز در انتخابات با جناح حاکم متفاوت باشد.

اولویت‌های استاندار جدید قزوین

موسوی در خصوص اولویت‌های استاندار جدید ادامه داد: نخستین اولویت استاندار جدید قزوین باید سازماندهی باشد، وی باید با مجموعه‌ای کار کند که مورد تأیید خودش باشد تا بتواند آن‌ها را مدیریت کند، البته معنای این حرف آن نیست که باید تمام مدیران کل تغییر کنند، استاندار در کنار سازماندهی باید بتواند وفاق ایجاد کند.

وی اظهار کرد: در راه سازماندهی باید حتماً مسئله وفاق مدنظر قرار گیرد، چراکه قرار نیست استاندار جدید همه مدیران قبلی را برکنار کند، استاندار باید در درجه اول با نماینده‌های استان، نماینده ولی‌فقیه در استان و مقامات محلی صحبت کند و از آنان راهکار بگیرد و در کار با آن‌ها مشورت کند، البته نه اینکه بخواهد برای تغییر هر مدیرکلی از نمایندگان کسب اجازه کند، اما حتماً لازم است با آن‌ها مشورت کند، چون آن‌ها هم دلسوز استان هستند و می‌خواهند در استان کار انجام شود و استان پیشرفت کند.

این فعال سیاسی گفت: رئیس ستاد آقای پزشکیان در قزوین هم در مصاحبه‌ خود با رسانه‌ها روی بحث تعامل با نماینده‌های مجلس تأکید داشتند، هر چهار نماینده استان ما اصولگرا هستند و باید با آن‌ها تعامل داشت، اختلاف، درگیری و خط‌کشی کردن باعث می‌شود استان ما صد سال عقب بیفتد، باید حتماً در استان وفاق و همکاری وجود داشته باشد، اما معنای همکاری و وفاق این نیست که اگر استاندار بخواهد کاری در حیطه وظایف خودش انجام دهد، حتماً باید نظر دیگران را جلب کند.  

وی بیان کرد: همچنین استاندار جدید باید پیگیری مسائلی که تاکنون انجام شده را در دستور کار قرار دهد، به هر حال استاندار فعلی پیش از این اقداماتی را در حوزه شهرسازی، آب، مراکز بهداشت، ورزشگاه، مراکز هنری و تئاتر انجام داده است، استاندار در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان می‌داند که بودجه در سال گذشته چقدر بوده، چقدر از آن هزینه شده و چه کارهای عمرانی باید تا پایان سال در استان انجام شود، وی باید بتواند در ایام باقیمانده از سال بودجه‌ مورد نیاز را جذب کند.

موسوی در رابطه با موضوع مدیران میانی خاطرنشان کرد: به عقیده بنده مدیر میانی در استان‌ها بروکرات بوده و سیاستمدار نیستند، برای مثال رئیس جهاد کشاورزی باید فردی متخصص باشد که دلش برای استان بسوزد، کار کند و سیاست‌های دولت را پیش ببرد، به هر حال هر دولتی که روی کار باشد، سیاست‌های کلان کشور یکی است، اگر مدیر پیشین مدیری متخصص و لایق بود، ضرورتی ندارد در دولت جدید تغییر کند، اگر هم مدیر بهتری برای این حوزه وجود دارد باید جایگزین شود، اما در حالت کلی هیچ ضروری ندارد که الزاماً همه مدیران میانی تغییر کنند.

وی در پایان تصریح کرد: باید با مدیرانی که لایق و متخصص هستند کار کرد، اینکه صرفاً دولت تغییر کرده، قرار نیست همه مدیران به سبب آن تغییر کنند، چرا که هم دولت پیشین و هم دولت فعلی دلسوز این کشور بوده و هستند و باید کارها ادامه پیدا کند، اینکه ما تصور کنیم دولت سهم عده‌ای است، این اشتباه است، دولت، مقام و حکومت سهم کسی نیست، بلکه هر کسی که به نفع مردم کار می‌کند باید منصوب شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403072821090
  • خبرنگار : 50552