چرا باید این روزها «عناب» بخوریم

یک کارشناس گیاهان دارویی معتقد است، مصرف عناب در درمان سرماخوردگی‌های ویروسی و عفونی بسیار اثرگذار است.

هانیه ناصری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، از خواص درمانی متعدد عناب یاد کرد و گفت: عناب درمان‌کننده عفونت حلق بوده و برای تقویت ریه مفید است. به علاوه به رفع آسم و تنگی نفس نیز کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه این میوه اغلب به صورت خشک شده در دسترس است، افزود: عناب موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود، لذا مصرف آن هنگام سرماخوردگی یا برای افرادی که در معرض فرد سرماخورده قرار دارند، توصیه می‌شود.

به گفته این استاد دانشگاه، استنشاق دود حاصل از سوزاندن عناب هم برای کاهش علایم سرماخوردگی مثل گرفتگی بینی یا برای کسانی که دچار آلرژی هستند، مفید است.

ناصری از سایر مزایای عناب نیز یاد کرد و ادامه داد: امروز غلظت خون یکی از چالش‌های اکثر مردم است و مصرف عناب خصوصاً به صورت چای همراه با آویشن برای رقیق کردن خون بسیار مفید است.

وی اضافه کرد: مصرف چای آویشن با عناب اگر به صورت سرد به همراه مقدار کمی عسل باشد می‌تواند یک نوشیدنی  بسیار سالم و درمانی هنگام ورزش یا جایگزین نوشابه‌های گازدار باشد.

این دکترای گیاهان دارویی مصرف عناب را برای افزایش قدرت پمپاژ قلب نیز مفید دانست و خاطرنشان کرد: عناب همچنین برطرف‌کننده خارش‌های شدید بدن بوده و به درمان بیماری‌های پوست و مو نیز کمک می‌کند.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072821087
  • خبرنگار : 50181