مبارزه با احتکار زمین در ابهر با جدیت دنبال می‌شود 

شهردار ابهر گفت: برای مقابله با گرانی زمین مبارزه با احتکار زمین در ابهر با جدیت دنبال می‌شود.

عباس‌رضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: طبق دستورالعمل واصله از اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان در خصوص سیاست‌های محرک عرضه زمین و جلوگیری از احتکار اراضی مسکونی در محدوده شهرها شهرداری ابهر با استناد به این دستورالعمل جهت پیشگیری از رانت طرفیت‌های مسکونی موجود نسبت به شناسایی آنها اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه بعد از شناسایی اراضی و مالکان آنها طی ابلاغیه‌ای به این افراد اعلام شده است که در مهلت مقرر نسبت به تعیین تکلیف اراضی تحت تملک خور به شهرداری ابهر مراجعه کنند، ادامه داد: در غیر این صورت بر اساس دستورالعمل، ملک آنها جهت تبدیل به کاربری خدمات عمومی مورد نیاز به اداره کل راه‌ و شهرسازی معرفی می‌شوند تا از طریق کمیسیون ماده پنج اقدام شود.

شهردار ابهر با بیان اینکه بخشنامه مزبور، وظیفه‌ای بر عهده شهرداری‌ها گذاشته تا هرچه سریع‌تر، ملک‌های احتکار شده را شناسایی کنند، عنوان کرد: بعد از شناسایی این زمین‌ها، شهرداری به مالکان آن‌ها، اخطاریه می‌فرستد تا حداکثر ظرف مدت ۶ ماه، نسبت به تفکیک زمین خود اقدام کنند.

وی با یادآوری اینکه احتکار زمین منجر به گرانی مسکن شده است، بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود بیش از ۷۰ درصد هزینه‌های تولید مسکن صرف زمین می‌شود. به همین دلیل، دولت تصمیم دارد که با احتکار آن، به شکل جدی مقابله کند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403072821082
  • خبرنگار : 50163