انصراف قهرمان لهستان از حضور در والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان

یاستشبسکی از حضور در رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان ۲۰۲۴ انصراف داد.

به گزارش ایسنا،  یاستشبسکی، قهرمان والیبال لهستان، در مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان شرکت نخواهد کرد. این تیم فصل قبل به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید؛ جایی که آنها دوباره نتوانستند به قهرمانی دست یابند و برابر ترنتینو ایتالیا در سه ست پیاپی شکست خوردند.

با این حال فدراسیون بین المللی والیبال از این تیم برای حضور در والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان ۲۰۲۴ دعوت کرد که تیم لهستانی اعلام کرد به دلیل مشکلات پیش‌آمده در آن شرکت نخواهد کرد.

در بیانیه تیم لهستانی آمده است: به دلیل طولانی بودن مسافت، هزینه های بالای سازماندهی و تمام تدارکات مرتبط با آن، تصمیم گرفتیم که در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های جهان شرکت نکنیم. حضور در این رقابت‌ها همچنین مستلزم تعویق مسابقات پلاس لیگا و لیگ قهرمانان است که شرایط را برای ما سخت می کرد. ما می خواهیم از مقامات جهانی والیبال برای دعوت تشکر کنیم اما با توجه به همه جوانب مثبت و منفی، تصمیم ما این است که در رقابت‌ها حضور نداشته باشیم.

این تیم در مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان در سال ۲۰۱۱ شرکت کرد و در قطر به فینال رسید و در آنجا به مدال نقره بسنده کرد و مقابل ترنتینو شکست خورد.

یاستشبسکی در دو فصل گذشته تحت هدایت مربی مارسلو مندز قهرمان لهستان شد و دو بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد و هر بار شکست خورد.

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان از ۲۰ تا ۲۵ آذرماه سال جاری به میزبانی شهر اوبرلندیا برزیل برگزار خواهد شد.  

ترنتینو ایتالیا (قهرمان اروپا)، کروزیرو برزیل (قهرمان آمریکای جنوبی)، کلاب بوئنوس آیرس آرژانتین (نایب قهرمان آمریکای جنوبی)، الاهلی مصر (قهرمان آفریقا) و پرایا کلوب از برزیل (میزبان) در کنار فولاد سیرجان ایرانیان (قهرمان آسیا) و شهداب یزد (نایب قهرمان آسیا) تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها هستند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1403072821074
  • خبرنگار : 71460