در حاشیه آغاز فعالیت ورزشی درون‌مدرسه‌ای به مناسبت هفته تربیت بدنی؛

بابویی: آینده خوبی را برای ورزش مدارس ترسیم می‌کنیم

مراسم آغاز فعالیت ورزشی درون‌مدرسه‌ای طرح شهید طوقانی و افتتاح مسابقات فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان امروز شنبه ۲۸ مهر با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونین وزارت ورزش در مدرسه ابتدایی سروش برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در سومین روز از هفته تربیت بدنی مراسم آغاز فعالیت‌های ورزشی درون‌مدرسه‌ای طرح شهید طوقانی و افتتاح مسابقات فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان امروز شنبه ۲۸ مهر با حضور علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، بابویی، رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی، علی جوادی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران و جمعی از مدیران و مسئولان در مدرسه ابتدایی پسرانه سروش برگزار شد.

این مراسم در حالی به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد که هیچکدام از معاونین وزارت ورزش حضور نداشتند.

حسین بابویی، رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی، در این مراسم درباره اعزام کاروان ورزش دانش‌آموزی به مسابقات جهانی بحرین اظهار کرد: کاروان ورزش دانش‌آموزی در قالب ۱۱۰ نفر روز چهارشنبه در ۱۲ تیم دختران و پسران در ۸ رشته ورزشی برای اولین بار به مسابقات جهانی اعزام می شوند تا افتخارآفرینی کنند.

وی گفت: حال آینده ورزش کشور بستگی به وضعیت ورزش در مدارس دارد، زیرساخت هایی که طی ۳ سال گذشته در حوزه ورزش مدارس صورت گرفته آینده خوبی را برای ورزش مدارس ترسیم می کند.

بابویی خاطرنشان کرد: وزیر ورزش و وزیر آموزش و پرورش تاکید زیادی به توسعه ورزش دانش آموزی دارند که نوید بخش آینده روشنی برای ورزش دانش آموزی در دولت چهاردهم دارد.

وی اظهار کرد: استعدادهای خوبی از دل همین مدارس برای اعزام دانش آموزان به مسابقات جهانی شناسایی و پرورش یافته اند و امروز همین دانش آموزان قرار است برای اولین بار به مسابقات جهانی اعزام شوند.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی در خصوص بحث استعدادیابی در مدارس خاطرنشان کرد: یکی از بهترین فرصت ها برای استعدادیابی ورزشی در کشور استفاده از ظرفیت ها در داخل مدارس است، معلمین ورزشی ما چون تخصصی اصلی در این زمینه دارند فرصت خوبی است تا استعدادها را شناسایی و به کانون های ورزشی معرفی کنند تا زیر نظر مربیان متخصص آموزش های لازم را ببینند و سپس در قالب تیم های ملی دانش آموزی و فدراسیون ها به مسابقات قاره ای و جهانی اعزام می شوند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403072821065
  • خبرنگار : 90047