با حضور گردشگران و اهالی منطقه؛

سومین جشنواره گردو در کلور برگزار شد

دبیر سومین جشنواره گردو اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی توانمندی‌های کلور به ویژه محصول استراتژیک گردو برگزار شد تا در کنار جاذبه‌های گردشگری و آب و هوای بکر و بی‌نظیر بتوانیم این محصول را به عنوان برند منطقه بیشتر برای هموطنان معرفی کنیم.

حسن شهسواری ۲۸ مهر در جمع خبرنگاران تصریح کرد: بخش شاهرود و شهر کلور دارای شاخصه‌های خاص در پوشش مردم، زبان تاتی و سایر جذابیت‌ها است که در فصول مختلف گردشگران بی‌شماری به این منطقه سفر می‌کنند و با برگزاری سومین جشنواره گردو تلاش کردیم تا در سطح ملی این منطقه را معرفی و به ثبت ملی این رویداد گردشگری کمک کنیم.

وی گفت: ۲۵ غرفه در این رویداد دایر شده بود تا انواع محصولات تولیدی از گردو اعم از حلوای مخصوص، نان و فطیر محلی به مردم عرضه شده و در کنار آن تولیدکنندگان صنایع دستی و دستبافت نیز بتوانند تولیدات متنوع خود را ارائه کنند.

شهردار کلور نیز به برگزاری سومین دوره جشنواره گردو در این منطقه با هدف شناساندن ظرفیت‌های گردشگری کلور اشاره کرد و ادامه داد: تلاش ما بر این است تا محصول گردوی کشاورزان و باغداران این منطقه را معرفی کرده و در کنار تولید، به اصلاح و بهره‌گیری از روش‌های مکانیزه در تولید گردو با کیفیت بالا اقدام شود.

مرتضی مطهری کلور اضافه کرد: این جشنواره فضایی با نشاط اجتماعی را برای گردشگران و اهالی فراهم کرد تا ساعاتی از روز خود را به دور از استراس و درگیری در قالب این جشنواره سپری کنند تا نشاط و سرزندگی در بین مردم تزریق شود.

وی به وجود استخر معیشتی کلور در کنار پارک پایین دست این منطقه اشاره کرد و یادآور شد: این استخر معیشتی شورابیل ثانی نام دارد که در کنار فضای سبز، شرایط خوبی را مهیا کرده تا هموطنان و گردشگران بتوانند از ظرفیت این منبع عظیم آبی برای انجام تفریحات سالم استفاده کنند.

شهردار کلور بیان کرد: در سال‌های اخیر برای بهسازی و زیباسازی این منطقه ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده و با عایق بندی سعی کردیم از آب منطقه‌ای آن را تحویل و نرده‌کشی آن را در کنار پارک انجام دهیم.

مطهری کلور در ادامه تصریح کرد: برای تبدیل این نقطه شهر کلور به منطقه نمونه گردشگری و احداث پیست پیاده‌روی و دیگر کارهای عمرانی و راه‌اندازی ورزش‌های متنوع آبی به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403072821052
  • خبرنگار :