استاندار در آیین نواختن زنگ هفته تربیت بدنی اعلام کرد

افتتاح ۳۰ پروژه ورزشی استان سمنان در هفته تربیت‌بدنی و ورزش

استاندار سمنان از افتتاح و بهره‌برداری بیش از ۳۰ پروژه ورزشی استان در هفته تربیت‌بدنی و ورزش خبر داد.

سیدمحمدرضا هاشمی امروز(۲۸ مهر) همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش در آیین نمادین نواختن زنگ هفته تربیت بدنی در دبیرستان شهید بهشتی سمنان با اشاره به اهمیت ورزش در جامعه اظهار کرد: ورزش باید جزء برنامه‌های اصلی و روزانه همه شهروندان باشد.

وی بر لزوم آنچه «ضرورت قدر دانستن دو محیط امن خانه و مدرسه» می خواند، تأکید کرد و افزود: باید محیط امن خانه و مدرسه در همه سطوح قدر دانسته شوند.

استاندار سمنان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانش‌آموزان، نامگذاری هفته تربیت‌بدنی و ورزش و تقارن آن با روز تحکیم بنیان خانواده را به فال نیک گرفت و اضافه کرد: هم‌چنان که در آیات و روایات اسلامی به‌ویژه در احادیث نبوی و منویات مقام معظم رهبری تأکید شده به منظورحفظ سلامتی و ایجاد نشاط اجتماعی،همیشه باید ورزش جزء برنامه‌های اصلی و روزانه همگان باشد؛ حتی اگر در حد پیاده‌روی انجام شود.

هاشمی از مدیران کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان، قدردانی و اضافه کرد: انتظار می رود که آموزش و پرورش نگاه ویژه به حوزه ورزش و تربیت‌بدنی داشته باشد؛ چراکه انسان بانشاطی که صبح خود را با ورزش آغاز کند با موفقیت برای تحقق اهداف خود گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به کسب مدال ورزشکاران استان در مسابقات مهم بین المللی و آسیایی گذشته اظهار کرد: با افتخار اعلام می‌کنیم که پرچم ایران توسط یک بانوی هم‌استانی در میادین ورزشی بین المللی برافراشته شد.

وی از آمادگی این استان برای میزبانی از مسابقات ملی و بین المللی خبر داد و گفت: خوشبختانه تیم‌هایی از استان به لیگ های برتر کشور صعود کردند که جای تقدیر دارد.

استاندار سمنان از ظرفیت بالای استان در ورزش های رزمی خبر داد و خاطرنشان کرد: سمنان در حوزه ورزش‌های رزمی نیز یکی از استان های پیش‌رو در کشور است.

استاندار سمنان به جایگاه والای خانواده در فرهنگ ایرانی اسلامی پرداخت و تصریح کرد: در روز تحکیم بنیان خانواده مکلف هستیم حرمت و جایگاه خانواده را که موجب تکریم آن خواهد بود حفظ کنیم .

هاشمی از دانش‌آموزان این استان و خصوصا دانش آموزان مدارس سمپاد خواست که در کنار تحصیل و رقابت‌های درسی به ورزش پرداخته و در عرصه‌های ورزشی گام‌های موفقی بردارند.

استاندار سمنان در خاتمه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت اظهار کرد: امید می رود که شاهد پیروزی رزمندگان محور مقاومت و سرنگونی رژیم غاصب و سفاک صهیونیست در روزهای نزدیک باشیم.

سیدمحمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان نیز با اشاره به توسعه ورزش قهرمانی در استان گفت: حضور تیم نوجوانان فوتبال گرمسار و بسکتبال سمنان برای نخستین‌بار در لیگ‌های سطح اول کشور گویای رشد ورزش در استان است.

وی ادامه داد: حضور تیم نوجوانان فوتبال گرمسار و بسکتبال استان سمنان در لیگ کشور برای نخستین‌بار بوده که نشان از توجه به ورزش در این چند سال دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان سمنان ضمن قدردانی از مدیرکل آموزش و پرورش استان به اهتمام و تعامل بین این دو مجموعه و همراهی هیئت‌های ورزشی، اشاره و اظهار کرد: حضور استان در سطح اول ورزش کشور نتیجه تغییر نگاه نسبت به باشگاه‌های ورزشی در سطح استان است.

وی با اشاره به همکاری بین دستگاه ها در استان افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری، تعامل بین دستگاهی ایجاد شده سبب شده موجبات سلامتی و تندرستی را برای ایران آباد فراهم سازیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403072821049
  • خبرنگار :