دیده‌بان حقوق بشر: اسرائیل از کوچ و گرسنگی به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از کوچ اجباری و گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در نوار غزه استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: ارتش اسرائیل همزمان با تشدید تجاوزات خود به مردم شمال غزه، از رسیدن کمک‌های غذایی به افراد باقی مانده در این منطقه جلوگیری کرد و این امر بحران انسانی را در منطقه تشدید کرده است. ارتش غیرنظامیان فلسطینی را به طور غیرقانونی مجبور می‌کند تا شمال غزه را ترک کنند، بدون اینکه مکانی امن یا تضمینی برای بازگشت آنها در آینده فراهم کند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، دیده‌بان حقوق بشر اضافه کرد: این اقدامات نقض قوانین بشردوستانه و انسانی بین‌المللی است که انتقال اجباری غیرنظامیان را ممنوع می‌کند. تخلیه موقت در موارد ضروری برای محافظت از غیرنظامیان مجاز است، اما این امر باید با حمایت و کمک به آنها و اطمینان از بازگشت آنها به خانه‌هایشان پس از پایان عملیات نظامی انجام شود.

در این بیانیه آمده است: استفاده ارتش اسرائیل از آوارگی و کوچ اجباری و گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در نوار غزه به منزله جنایات جنگی است. دستور تخلیه شامل ۸۵ درصد از مساحت نوار غزه است و ارتش اسرائیل ابتدای اکتبر سال جاری به ۴۰۰ هزار ساکن شمال غزه دستور داد که خانه‌های خود را ترک کنند.

این سازمان به شرایط آوارگان شمال غزه اشاره و اعلام کرد که آنها با وجود کمبود شدید غذا، آب و مراقبت‌های پزشکی به مکان‌های موقت مانند ساختمان‌های عمومی و چادرها پناه برده‌اند. هنوز حدود ۴۰۰ هزار نفر در شمال غزه با شرایط انسانی فاجعه بار به ویژه با ممانعت از رسیدن کمک‌های بشردوستانه، روبرو هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است که عملیات بمباران مداوم زیرساخت‌ها از جمله ۸۷ درصد از واحدهای مسکونی و مدارس را تخریب کرده است و این اتفاق امکان بازگشت ساکنان به خانه‌های خود را کاهش می‌دهد.

این سازمان در ادامه از آمریکا و جامعه جهانی خواست تا اقدامات فوری برای توقف این تخلفات اتخاذ کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با ارتکاب جنایت هولناک در مناطق مختلف نوار غزه به تشدید عملیات نظامی خود در شمال این باریکه ادامه می‌دهد و بیش از ۲ هفته است که با اجرای طرحی که به «طرح ژنرال‌ها» معروف شده، مناطق مختلف شمال نوار غزه در محاصره هستند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072821023
  • خبرنگار : 71610