آموزش ایمنی به بیش از ۶۰۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از آموزش ایمنی به ۶ هزار و ۷۵۰ دانش‌آموز در ۴۵ باب مدرسه حاشیه راه‌های این استان برای ارتقای ایمنی تردد خبرداد.

ایوب کرد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آموزش ایمنی در  ۴۵ باب مدارس حاشیه راه های استان با هدف ارتقای ایمنی تردد محصلان، ارتقای فرهنگ ترافیک و همچنین جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، اظهار کرد: ۶ هزار و ۷۵۰ دانش آموز در این مدارس ،آموزش‌های ایمنی را از سنین پایین فرا گرفتند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان آسیب پذیرترین قشر در بین عابران پیاده محسوب می‌شوند افزود: این آموزش‌ها شامل آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، توزیع اقلام آموزشی شامل کیف، دفتر، کوله‌پشتی و کتابچه آموزشی منقش به المان‌های ترافیکی هستند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این طرح با هدف آشنایی دانش‌آموزان مدارسی که در حاشیه راه‌های استان قرار گرفته‌اند با مسائل ایمنی عبور و مرور و خطرات تصادفات از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با همکاری سازمان آموزش و پرورش هرساله برگزار می‌شود.

کرد در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه بسیاری از عادات و رفتارها در سنین کودکی شکل گرفته و در بزرگسالی تکامل می یابند، فعالیت های همکاران ما در مدارس حاشیه راه ها، فرصت ارزشمندی در زمینه آموزش بنیادی و تکمیل زیر ساخت های اصولی در راستای ترویج و تثبیت فرهنگ ترافیک در یک برنامه بلند مدت است که در آینده در زمینه ایمنی حمل و نقل، نمود عینی خواهد داشت.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072820992
  • خبرنگار :