رئیس اداره صمت اردستان خبر داد:

پیش‌بینی ایجاد ۷۰۰ اشتغال جدید در اردستان

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان گفت: طی یک سال گذشته هفت جواز تأسیس از طریق خانه صنعت و معدن استان صادر شده و امسال هفت واحد صنعتی شهرستان طرح توسعه خواهند داشت که برآورد می‌شود تا ۷۰۰ اشتغال جدید در شهرستان فراهم شود.

جواد حقیقت‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان‌های صنفی در شهرستان اردستان متشکل از اتاق اصناف و ۱۲ اتحادیه است و ۲۴۶۶ واحد صنفی تحت پوشش این اتحادیه فعالیت می‌کنند و از ابتدای سال جاری ۳۵۴ پروانه کسب صدور و تمدید شده است.

وی با اشاره به ساماندهی اتحادیه‌های صنفی اردستان در یک مکان مشخص و واحد، افزود: امسال تاکنون ۵۶ مورد پروانه مشاغل خانگی صادر شده که ۲۵ نفر از این تعداد برای دریافت تسهیلات قالیبافی و خیاطی به اداره تعاون کار معرفی شده است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۰ نفر اشتغال جدید مربوط به حوزه این اداره ثبت سامانه رصد اشتغال شده است، گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵ مورد جلسه و کمسیون نرخ‌گذاری اجناس و خدمات در این شهرستان تشکیل شده است.

حقیقت‌پور در خصوص وضعیت صنایع در این شهرستان گفت: تاکنون ۸۶ پرونده بهره‌برداری فعال در این شهرستان صادر شده است و طی یک سال گذشته هفت جواز تأسیس از طریق خانه صنعت و معدن استان صادر شده است که دو مورد آن در روستاهای شهرستان بوده است و بهره‌برداری مجوزها می‌تواند حداقل ۲۰۰ اشتغال جدید را در شهرستان فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: امسال هفت واحد صنعتی شهرستان طرح توسعه واحد صنعتی خود را خواهند داشت و برآورد می‌شود اجرای آنها در واحدهای صنعتی شهرستان می‌تواند تا ۵۰۰ اشتغال جدید را فراهم کند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان در مورد ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری این شهرستان گفت: واقع شدن در مرکز کشور و عبور جاده ترانزیت شمال-جنوب، عبور راه‌آهن تهران - اصفهان و تهران - جنوب، دسترسی آسان به پایتخت کشور و مرکز استان از نظر جغرافیایی فرصت خوبی برای اردستان فراهم کرده است.

حقیقت‌پور اضافه کرد: همچنین وجود شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی وسیع و هموار، امکانات زیربنایی کافی مانند آب صنعتی، برق، عبور خط هشتم انتقال گاز سراسری و نیروی کار مناسب از مزیت‌های اقتصادی در شهرستان اردستان است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403072820981
  • خبرنگار : 50121