مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خبرداد

تحویل یک دستگاه آمبولانس صفر کیلومتر به اورژانس ملایر

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر از تحویل یک دستگاه آمبولانس صفرکیلومتر به اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ ملایر خبر داد و گفت: تحویل یک دستگاه آمبولانس صفرکیلومتر به اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ ملایر گامی اساسی در راستای ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی در این شهرستان است.

دکتر کریم میرزایی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به‌ویژه در زمینه اورژانس، نقش حیاتی در حفظ جان انسان‌ها و بهبود کیفیت زندگی جامعه ایفا می‌کند.

میرزایی تحویل یک دستگاه آمبولانس صفر به اورژانس پیش‌بیمارستانی ملایر را گام مهمی در راستای ارتقاء این خدمات خواند و افزود: این اقدام نه تنها به بهبود کیفیت خدمات اورژانسی کمک می‌کند بلکه باعث افزایش توانمندی‌های امدادی در شهرستان ملایر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان ملایر به عنوان یکی از مناطق مهم در استان همدان، همواره با چالش‌هایی در زمینه بهداشت و درمان مواجه بوده است، تصریح کرد: افزایش جمعیت و در پی آن، نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی موثر، ضرورت تجهیز و به‌روزرسانی ناوگان اورژانس را نمایان می‌کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر ادامه داد: این اقدام به‌ویژه در شرایط بحرانی و حوادث غیرمترقبه، می‌تواند به بهبود کیفیت خدمات اورژانسی و افزایش توانمندی‌های امدادی کمک کند.

میرزایی اظهارکرد: این اقدام آغازگر تحولی مثبت در ارائه خدمات اورژانسی باشد و می‌توان انتظار داشت که با استمرار این رویکرد، سطح سلامت و ایمنی شهرستان ملایر نیز به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر به شرط جذب جراح قلب و عروق

وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه برای راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی بیمارستان امام حسین(ع)، نیازمند جراح قلب و عروق هستیم، گفت: در حال پیگیری برای جذب جراح هستیم.

میرزایی ادامه داد: مرکز آنژیوگرافی ملایر در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع در طبقه زیرین اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) احداث شد و دارای تجهیزات کامل، یک اتاق عمل جراحی، شش تخت ICU قلب و اتاق ریکاوری و دیگر بخش‌ها که ساختمان و دستگاه آنژیوگرافی آماده و تایید شده و تنها بخشی از سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان باقی مانده است.

وی به خریداری دستگاه آنژیوگرافی در دی‌ماه سال گذشته به کمک وزارتخانه، علوم پزشکی همدان و مجمع خیرین سلامت ملایر اشاره و تصریح کرد: این دستگاه پس از خریداری به بیمارستان امام حسین(ع) رسید تا در بخش مورد نظر مستقر شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه از نظر وجود پزشک قلب مشکلی نداریم، افزود: به‌دلیل برخی اقدامات عمرانی این مرکز تا یک ماه آینده تکمیل خواهد شد.

وی این پروژه را یکی از نیازهای ضروری منطقه و تامین تجهیزات لازم و نیروی انسانی مجرب این مرکز را از اولویت‌های شبکه بهداشت و درمان دانست و گفت: به یک جراح قلب و عروق نیاز داریم تا در کنار آنژیوگرافی قلب و نیاز به عمل جراحی، مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072820964
  • خبرنگار : 50416