اجرای مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

مبارزه قاطعانه با مخلان اقتصادی در مرزهای سیستان و بلوچستان

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از اجرای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیش از ۱۲ میلیارد ریال توسط مرزداران سراسر مرزهای استان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

سردار رضا شجاعی در گفت وگو با ایسنا، گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مرزداران استان سیستان و بلوچستان موفق شدند، بیش از ۱۲ میلیارد ریال کالای قاچاق را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی استان در ادامه افزود: مرزداران این فرماندهی مستقر در سراسر مرزهای استان با اشراف اطلاعاتی و تشدید اقدامات کنترلی موفق شدند در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن توقیف ۷ دستگاه انواع وسیله نقلیه و دستگیری ۹ نفر در این رابطه قاچاقچی، تعداد ۲۱ سلاح کلت کمری، یک قبضه سلاح جنگی کلاش، سه قبضه سلاح شکاری، تعداد ۶۶ عدد خشاب خالی سلاح، مقدار ۵۶ عدد فشنگ جنگی مربوطه، تعداد ۷هزار ۸۶۰ قلم انواع قرص، تعداد ۶۰ هزار نخ سیگار دو عدد  بخاری گازی و برقی، مقدار ۲ هزار لیتر روغن خوراکی، مقدار ۱۷ هزار ۵۵۰ لیتر سوخت قاچاق را کشف کنند.

وی افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش این محموله‌های قاچاق ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

شجاعی خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه قاطعانه با مخلان اقتصادی  مجموعه مرزبانی استان تمام تلاش خود را در مبارزه با پدیده شوم قاچاق، ایجاد و استمرار امنیت پایدار و پاسداری از قلمرو سرزمینی ایران اسلامی در جنوب شرق کشور به کار گرفته است.

کشف کالای قاچاق در مرزهای شمالی سیستان و بلوچستان

فرمانده هنگ مرزی زابل نیز از کشف مقادیری کالای قاچاق و  فرآورده‌های سوختی در مرزهای شمال استان خبر داد.

پرویز قاسم زاده گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و فرآورده‌های سوختی، مرزداران هنگ مرزی زابل با تشدید اقدامات کنترلی علیه قاچاقچیان موفق شدند مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق و فرآورده‌های سوختی را کشف کنند.

فرمانده هنگ مرزی زابل در ادامه با اشاره به اجرای مأموریت‌های موفقیت‌آمیز توسط مرزداران اظهار داشت: مأموران در این عملیات‌ موفق شدند، تعداد ۶۰ هزار نخ سیگار، دو عدد بخاری برقی و گازی، مقدار ۸ هزار ۹۷۰ لیتر سوخت قاچاق را کشف کنند.

سرهنگ قاسم زاده افزود: برابر با اعلام کارشناسان، ارزش ریالی این محموله‌ قاچاق ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده هنگ مرزی زابل در خاتمه ضمن تقدیر از همکاری مرزنشینان در برقراری امنیت پایدار در مرزها، تصریح کرد: مرزبانی همواره، از فعالیت‌های اقتصادی مشروع مرزنشینان حمایت کرده و در جهت معیشت مردم  زحمتکش روستاهای مرزی تلاش می نماید، با این حال انتظار می رود مرزنشینان عزیز نیز فعالیت‌های اقتصادی خود را در چارچوب قوانین انجام داده و از فعالیت غیرقانونی جداً خوداری کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072820951
  • خبرنگار :