پس از کشف پهپاد کره‌جنوبی؛

پیونگ‌یانگ نفوذ مکرر پهپادهای کره‌جنوبی را «اعلام جنگ» دانست

در پی کشف یک پهپاد متعلق به کره‌جنوبی در یکی از مناطق پیونگ‌یانگ، وزارت دفاع کره‌شمالی واکنش نشان داده و این تحرکات را اعلام جنگ تلقی کرد.

به گزارش ایسنا، کره‌شمالی گفته است که بقایای حداقل یک پهپاد ارسال شده از کره‌جنوبی را کشف کرده که از همان نوع نمایش داده شده در رژه نیروهای مسلح کره‌جنوبی در اوایل این ماه است.

براساس گزارش یونهاپ، پیونگ‌یانگ سئول را به ارسال پهپادهای حامل اعلامیه‌های تبلیغاتی ضد کره‌شمالی بر فراز پایتخت متهم کرده است. اما «کیم یونگ هیون» وزیر دفاع کره‌جنوبی می‌گوید که نمی‌تواند ادعاهای کره‌شمالی را تایید کند.

سخنگوی وزارت دفاع کره‌شمالی در بیانیه‌ای گفت دفتر امنیتی شهرداری پیونگ‌یانگ در وزارت امنیت عمومی، بقایای یک پهپاد سقوط کرده را در منطقه‌ای در پایتخت در ۱۳ اکتبر پیدا کرد.

بر اساس این بیانیه که توسط خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی منتشر شده است، تحقیقات مشخص کرده است که این پهپاد یک «پهپاد سبک برای شناسایی اهداف دوربرد» است که توسط «فرماندهی عملیات پهپاد» ارتش کره‌جنوبی استفاده می‌شود.

پهپادی که وزارت دفاع کره‌شمالی یافته است

این مقام کره‌شمالی استدلال کرد که این پهپاد از همان نوع پهپادی است که در مراسمی به مناسبت روز نیروهای مسلح در اول اکتبر در سئول به نمایش گذاشته شد.

این سخنگو نسبت به «حمله تلافی‌جویانه فوری» در صورت تایید نقض دیگری در قلمرو کره‌شمالی توسط ارتش کره‌جنوبی هشدار داد و افزود: «ارتش کره‌شمالی به واحدهایی در پیونگ‌یانگ و نزدیک مرز دستور داده است که پست‌های دیده‌بانی ضد هوایی را تقویت کنند. در صورتی که تجاوز به خاک، حریم هوایی و آب‌های کره‌شمالی توسط ابزار نظامی کره‌جنوبی کشف و مجددا تأیید شود، به‌عنوان یک تحریک نظامی شدید علیه حاکمیت کره‌شمالی و اعلام جنگ تلقی خواهد شد و حمله تلافی‌جویانه فوری را در پی خواهد داشت.»

کشف پهپاد کره‌جنوبی

رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی هم گفت نمی‌تواند این ادعا را تأیید کند و افزود که پاسخ به آن «هیچ ارزشی» ندارد.

تنش‌ها در امتداد مرز بین کره در هفته‌های اخیر تشدید شده است. کره‌شمالی رسما کره‌جنوبی را به‌عنوان یک «کشور متخاصم»، در راستای دستور «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی برای در نظر گرفتن کره‌جنوبی به‌عنوان دشمن و نه شریک برای آشتی و اتحاد، معرفی کرده است.

بعد از آنکه «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی به همسایه جنوبی درباره وقوع «فاجعه وحشتناک»‌ در صورت تکرار نفوذ به کشورش هشدار داد، سئول هم به پیونگ‌یانگ هشدار داد که در صورت آسیب زدن به شهروندان کره‌جنوبی حکومت کره‌شمالی به پایان کار خود خواهد رسید.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۵
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403072820917
  • خبرنگار : 71402