علی لاریجانی: شهادت سنوار برای آمریکا تاوان خواهد داشت

مشاور رهبری انقلاب گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا که می‌گوید ما در یافتن مکان شهید سنوار به رژیم اسرائیل کمک کردیم، باید پای هزینه آن نیز بماند و بداند این اقدام برای آنان در آینده، تاوان خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و طراح عملیات «طوفان الاقصی» با بیان اینکه آمریکایی‌ها در ماجرای غزه، خود را بلاوجه سیبل کردند و نقش فرماندهی برای خود قائل شدند، اظهار کرد: این برای آمریکا بسیار پرهزینه است و شاید علتش این باشد که آمریکا هنوز درک درستی از مسائل خاورمیانه ندارد. برخی از غربی‌ها دقت نظر بیشتری دارند.

وی افزود: چون وضعیت اسرائیل بهم‌ریخته بود آمریکا تصور کرد باید فرماندهی را برعهده بگیرد اما این اقدام برای آنان هزینه خواهد داشت. درباره خوشحالی آنان از اینکه فکر می‌کنند ماجرای مقاومت تمام شد و حماس پایان یافت، باید گفت اینطور نیست.

لاریجانی یادآور شد: پیش از این نیز چندین‌بار رهبران دینی و فرماندهان حماس را ترور کرده بودند اما حماس از بین نرفت و دوباره هم شکل خواهد گرفت. بنابراین خوشحالی آنان ناشی از نااهلی‌شان نسبت به درک مسائل منطقه است و این یکی از مشکلات دنیای امروز است.

مشاور رهبری انقلاب افزود: میزان زیادی از درگیری‌ها در منطقه ناشی از دقیق نبودن آمریکا از پیشینه، سنت‌ها و سابقه تمدنی جوامع مختلف منطقه است. البته آدم‌های فهیمی هم دارند اما نقشی در حکومت ندارند.

وی اظهار کرد: اینکه آمریکا خود را فرمانده عملیات نشان می‌دهد و بایدن گفت ما در موضوع اطلاعاتی در یافتن مکان شهید سنوار کمک کردیم، لذا باید پای هزینه آن نیز بمانند. بنابراین فکر می‌کنم این اقدام برای آنان در آینده، تاوان خواهد داشت.

رئیس اسبق صداوسیما با اشاره به انتشار تصاویری از لحظات آخر حیات شهید سنوار، ادامه داد: این تصاویر یک دروغ پرتکرار رژیم صهیونیستی را برملا کرد که مستمرا القا می‌کرد که آقای سنوار در زیرزمین‌ها پنهان شده و گروگان‌ها را سپر انسانی خود قرار داده است. حال آنکه در شرایط عادی و در خانه‌ای مخروبه در حال مقاومت بوده است.

وی تصریح کرد: شهادت یحیی سنوار نشان داد جریان مقاومت جریان عقیدتی است و تا پای جان ایستاده است. در جنگ‌هایی که در منطقه است منهای جنگ‌هایی که در حوزه خاورمیانه است و ریشه در تفکرات دینی و مجاهدت دارد، بقیه مشتی مزدور هستند که مبارزه می‌کنند. افرادی اجیر می‌شوند و در مناطق مختلف که نمی‌خواهم نام ببرم اجیر می‌شوند و پول زیادی هم به آنان می‌دهند تا بجنگند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اما در مقاومت، فرد با جان خود می‌جنگد. تصاویری که رژیم صهیونیستی از شهادت یحیی سنوار منتشر کرد نشان داد آنان عاقل نیستند. خود این تصویر به شدت عواطف مسلمانان را تکان داد که نشان داد شهید سنوار تا لحظه آخر به فکر ضربه‌زدن به اسرائیل و رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403072720887
  • خبرنگار : 71533

برچسب‌ها