جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان‌شرقی تحت تاثیر باران!

مسابقات سوارکاری جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان‌شرقی به دلیل شرایط جوی نامطلوب لغو شد.

قرار بود بیست‌ونهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان‌شرقی امروز (جمعه) در قشلاق هارنا در شهرستان کلیبر برگزار شود که شرایط جوی حاکم بر این منطقه مانع برگزاری کامل این رویداد شد.

اسب سواری، دوومیدانی، طناب کشی، چوب کشی، هفت سنگ، مچ اندازی، والیبال، تیروکمان و کشتی محلی رشته های حاضر در این جشنواره بودند که تنها  مسابقات دوومیدانی برگزار شد.

با این حال اما نمایش توانمندی های فرهنگی و گردشگری و بازار فروش محصولات محلی عشایر حسابی داغ بود.

احمد حاج محمدی، رئیس هیات ورزش روستایی، عشایری و بازی های بومی محلی در این خصوص گفت: پس از بررسی میدانی مسئولان جشنواره از محل برگزاری مسابقات، با توجه به بارش شدید باران و شرایط جوی برگزاری برخی از رشته ها از جمله سوارکاری برای جلوگیری از آسیب دیدن شرکت کنندگان لغو شد.

محمد تقی‌زاده، رئیس هیات سوارکاری آذربایجان‌شرقی نیز در این خصوص گفت: با توجه به بارش شدید باران در شب گذشته، شرایط پیست اصلاً مناسب برگزاری اسب سواری نبود و علی رغم هزینه های انجام شده، برای جلوگیری از آسیب دیدگی شرکت کنندگان، این بخش از جشنواره را لغو شد.

به گزارش ایسنا، جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان‌شرقی از سال ۱۳۷۱ تاکنون ۲۹ دوره برگزار شده که چهار دوره از آن به دلایل مختلف لغو شده است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072720846
  • خبرنگار : 50589

برچسب‌ها