در واکنش به خبر شهادت السنوار

پکن: فلسطینیان اتحاد خود را حفظ کنند

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت در وضعیت کنونی، تقویت اتحاد برای جریان‌های فلسطینی یک اولویت جدی است و جامعه جهانی باید در راستای توقف تنش‌ها حرکت کند.

به گزارش ایسنا، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به شهادت «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه، گفت در حال حاضر اولویت فلسطینیان حفظ و تقویت اتحاد در میان جریان‌های فلسطینی است.

او در یک نشست خبری گفت: «چین مانند همیشه حامی آشتی داخلی فلسطینیان بوده و باور دارد این گامی مهم برای تحقق راهکار 2 دولتی و حل‌وفصل مسئله فلسطین است که به صلح و ثبات در خاورمیانه منجر خواهد شد.»

مائو نینگ با بیان اینکه تمامی جناح‌های فلسطینی باید اتحاد خود را تقویت کنند، از جامعه بین‌المللی خواست در این مسیر حمایت‌هایی را ارائه کند و تاکید کرد پکن برای همکاری با تمامی طرفین در راستای تحقق این هدف آماده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت اولویت اصلی در حال حاضر اجرای کامل و موثر قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و حصول آتش‌بس فوری در غزه است.

این سخنگو همچنین بر حفاظت موثر از غیرنظامیان، تضمین دسترسی فلسطینیان به کمک‌های بشردوستانه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها و تقابل‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403072720795
  • خبرنگار : 71661