جشنواره‌های غذا بهترین فرصت برای جذب گردشگر بیشتر در شهرستان‌ها

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران برگزاری جشنواره‌های غذا را یکی از بهترین فرصت‌های مناسب برای جذب گردشگر بیشتر دانست.

محمد طاهریان مقدم در گفت‌وگو با ایسنا معرفی غذای سالم و ایرانی و توجه به آشپزی سنتی و تغذیه سالم را از اهداف مهم جشنواره‌های غذا در شهرستان چناران دانست و تصریح کرد: چناران یکی از شهرستان‌های گردشگرپذیر در خراسان رضوی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اغلب زیرساخت‌های لازم برای جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران در شهرستان فراهم شده است، گردشگری غذا را راهکاری مناسب برای معرفی بهتر شهرستان چناران دانست و خاطرنشان کرد: گرچه از گردشگری غذا غافل شده‌ایم اما می‌توان با برگزاری چنین جشنواره‌هایی صنعت گردشگری شهرستان را رونق داد.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران با بیان اینکه کله جوش، آش سنتی، فتیر مسکه، آبگوشت، آش آنغوزه و تعدادی دیگر نیز از مهم‌ترین غذاهای محلی  شهرستان چناران محسوب می‌شود، بیان کرد: در کنار برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌توان گردشگران و مسافران را با دیگر پتانسیل‌ها و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان نیز آشنا کرد.

وی با تأکید بر اینکه با برگزاری چنین جشنواره‌هایی حتی می‌توان به توسعه پایدار روستایی دست یافت، اذعان کرد: نقش غذا در گردشگری تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی به خصوص چناران بسیار حائز اهمیت است.

طاهریان مقدم در همین خصوص از برگزاری اولین جشنواره غذا در دانشگاه علمی، کاربردی شهرستان خبر داد و افزود: این جشنواره که در شهرک صنعتی چناران و در دانشگاه علمی کاربردی برگزار شد با استقبال خوب شرکت کنندگان در بخش پخت غذاهای محلی و انواع آش محلی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در پایان این جشنواره از بین ۶۰ شرکت کننده، پس از داوری به تعدادی از شرکت‌کنندگان از نگاه داوران جوایزی جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072720752
  • خبرنگار : 30147