امام جمعه اردبیل:

شجاعت و درایت حزب الله باعث شده اسرائیل به فکر آتش بس در غزه باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه شجاعت و درایت حزب الله باعث شده اسرائیل به فکر آتش بس در غزه باشد اظهار کرد: با حملات جدید حزب الله هم تلفات اسرائیل بالا رفت و هم شهرهای خاص بمباران شد و هم هر لحظه آژیر حمله شروع می‌شود و باید جمعیت میلیونی به پناهگاه‌ها بروند در حالی که پناهگاه به حد کافی نیست و اعتراض اسرائیلی‌ها بالا رفت و نتانیاهو جز توقف جنگ در غزه که شرط حزب الله است چاره دیگری ندارد.

آیت الله سید حسن عاملی ۲۷ مهر در خطبه‌های نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در محل مصلای اردبیل برگزار شد با اشاره به اینکه شجاعت و درایت حزب الله باعث شده اسرائیل به فکر آتش بس در غزه باشد اظهارکرد: با حملات جدید حزب الله هم تلفات اسرائیل بالا رفت و هم شهرهای خاص بمباران شد و هم هر لحظه آژیر حمله شروع می‌شود و باید جمعیت میلیونی به پناهگاه‌ها بروند در حالی که پناهگاه به حد کافی نیست و اعتراض اسرائیلی‌ها بالا رفت و نتانیاهو جز توقف جنگ در غزه که شرط حزب الله است چاره دیگری ندارد.

وی افزود: اما اسرائیل و آمریکا می‌خواهند این آتش بس آبرومندانه باشد. آتش بس زمانی آبرومندانه است که دو هدف نتانیاهو از جنگ محقق شود اول محو حماس و دوم بازگشت گروگان‌ها. آنها با ادعای ترور سنوار همه جا را پر کرده اند که ترور سنوار مساوی با محو شدن حماس است پس به هدف اول رسیدیم و حالا از دیروز آمریکا اسرائیل همه جا را پر کردند که حالا وقت مذاکره و آزادی اسراست تا هدف دوم تامین شود تا حال نتانیاهو و آمریکا زیر بار مذاکره نمی رفتند هرچه می‌گفتند فریب و نفاق بود ولی فشار حزب الله آنها را مستاصل کرده بجد دنبال مذاکره و آزادی اسرا هستند.

آیت الله عاملی در بخش دیگر از خطبه ها تصریح کرد: با شهادت سنوار سردمداران آمریکایی که در ماجرای غزه بی‌آبرو شده‌اند مدام تکرار می‌کنند که گروگان‌ها سریعاً باید آزاد شوند هم اسرائیل و هم آمریکا امیدواری می‌کنند که گروگان‌ها با مرگ سنوار به زودی آزاد می‌شوند و جنگ تمام می‌شود این تفکر آنها توهم محض است چون حماس هیچ وقت بدون دو شرط گروگان‌ها را آزاد نمی‌کند چه سنوار باشد و چه نباشد و آن خروج ارتش خون ریز اسرائیل از غزه و آزادی هزاران اسرای فلسطینی است.

امام جمعه اردبیل افزود: توجه شود که توقف جنگ در منطقه به یک اراده ساده بسته است و آن اراده اسرائیل برای توقف جنگ در غزه است. پس اگر جنگ ادامه پیدا می‌کند علت آن فقط و فقط اسرائیل است نه کشور دیگر.

آیت الله عاملی اظهار کرد: مسئولین آمریکایی، اسرائیلی و اروپایی برای شهادت یحیی سنوار رئیس حماس به شدت خوشحال هستند کشورهای اروپایی شهادت او را به اسرائیل تبریک گفتند بایدن در یک روز سه بار تبریک گفت! تبریک به کشته شدن سنوار در واقع تبریک به قتل عام ۵۰ هزار زن و کودک و انسان‌های بی‌گناه فلسطینی است این نهایت وقاحت و نهایت سقوط بشریت در قرن حاضر است که ناله‌های زنان و کودکان را نمی‌شنوند.

وی ادامه داد: موضع رئیس سازمان ملل را که تبریک نگفت باید تحسین کرد، این اقدام سموتریش شکست بسیار بزرگ دیپلماتیک برای اسرائیل است و تمام سرمداران اسرائیل از دست او به شدت عصبانی هستند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403072720736
  • خبرنگار :