مدیر کل بهزیستی استان:

باورهای غلط از علل گسترش معلولیت‌های ژنتیکی در یزد است

مدیرکل بهزیستی استان یزد از گسترش معضلاتی از جمله معلولیت‌های ژنتیکی در برخی نقاط استان به دلیل نا آگاهی و باورهای غلط جا افتاده در بین اقشار مختلف خبر داد.

«رضا ابهت» مدیر کل بهزیستی استان در دیدار با امام جمعه بافق ضمن اشاره به دغدغه‌های اجتماعی مردم و مسئولان در شرایط فعلی جامعه، تعامل و همکاری افراد تاثیرگذار در جامعه با دستگاه‌های حمایتی و متولیان امور اجتماعی را جهت پیشبرد جامعه به سمت و سوی سلامت اجتماعی و ارائه خدمات تاثیرگذار و ماندگار بسیار مهم و حیاتی خواستار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه ویژه آگاهی و توجه به اهمیت ارتقای سطح دانش و مهارت بهره بردن از امکانات و پیشرفت‌های علمی در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: متاسفانه به دلیل ناآگاهی و پایین بودن سطح آموزش‌های کاربردی در شاخه‌های مختلف از جمله حوزه مهارت‌های زندگی و از سوی دیگر باورهای غلط جا افتاده در بین اقشار مختلف، ‌ شاهد گسترش معضلاتی از جمله معلولیت‌های ژنتیکی در برخی نقاط استان هستیم که امیدواریم با اجرای کامل طرح‌های پیشگیرانه بهزیستی و همراهی اشخاص تاثیرگذار جامعه از جمله ائمه جمعه و جماعات بتوانیم در امر پیشگیری از معلولیت‌ها، اعتیاد و کنترل مسائل اجتماعی قدم‌های ماندگار و تاثیرگذاری را با کمک خود مردم برداریم.

حجت الاسلام «سید عباس حسینی» امام جمعه شهرستان نیز خدمت به معلولین و نیازمندان را خدمتی مقدس برشمرد و گفت: محرومیت و فقر اقتصادی و فرهنگی در برخی مناطق باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی شده است که برای کنترل و کاهش این آسیب‌ها، کمک و همراهی همه مسئولین و نهادها لازم و ضروری است.

وی آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با مجموعه بهزیستی برای آگاهی بخشی به مردم برای کاهش و پیشگیری از بروز معلولیت‌ها اعلام کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بهزیستی بافق، در این نشست ضمن تشریح فعالیت‌های بهزیستی در زمینه‌های مختلف، در خصوص مشکلات اشتغال و مسکن مددجویان گفت‌وگو شد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403072720710
  • خبرنگار : 50647