استاندار فارس:

مهم‌ترین قدرت ایران، پشتیبانی مردم است/ نمایش هویت ایرانیان در وعده صادق ۲

استاندار فارس مهم‌ترین قدرت ایران اسلامی را قدرت ملی و پشتیبانی مردم دانست و گفت: هر ایرانی با مشاهده موشکباران سرزمین‌های اشغالی احساس اقتدار و هویت می‌کرد.

حسینعلی امیری امروز، ۲۷ مهرماه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «روایت اقتدار» که به منظور نمایش دستاوردهای نظامی و دفاعی ایران و در راستای دومین کنگره ۱۵ هزار شهید فارس در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و همچنین جبهه مقاومت نظیر شهیدان سلیمانی، نیلفروشان، سیدحسن نصرالله، اسماعیل هنیه و... گفت: بد نیست که آنچه در سال ۵۹ و در آغاز جنگ تحمیلی بر کشور ما گذشت به ویژه برای نسل جدید و جوانان و حتی خودمان یادآوری کنیم.

وی با بیان اینکه نباید فضای معنوی، خداجویی، خداباوری، توکل و اعتماد به خداوند در دوره دفاع مقدس را فراموش کنیم، افزود: باید این مسائل برای نسل جدید تبیین شود که در دهه ۶۰ و شروع جنگ تحمیلی در چه شرایطی بودیم و تاریخ برای آنان یادآوری کنیم.

امیری تصریح کرد: در طول تاریخ و در هر زمانی که جنگی در ایران شکل گرفته است، بخشی از خاک این کشور جدا شده است اما در دوران دفاع مقدس با رهبری امام راحل و فداکاری، بسیجیان، سپاهیان، ارتشیان و عموم مردم حتی یک وجب از خاک این کشور جدا نشد.

استاندار فارس همچنین نقش یگان‌های مهندسی رزمی جنگ، هلال احمر، کمیته انقلاب اسلامی، ژاندارمری آن زمان که امروز به نام نیروی انتظامی تغییر یافته است و... را در دوران دفاع مقدس یادآور شد و افزود: در دوران دفاع مقدس به خصوص در اواخر آن، مهمات جیره‌بندی شده بود و به هر یگان سهمیه‌بندی اعلام می‌کردند چرا که با کمبود مهمات مواجه بودیم و دفاع مقدس با دست خالی اداره شد اما پیروز شدیم و حتی یک وجب از این خاک به دست دشمن نیفتاد.

وی با یادآوری اینکه در دوران دفاع مقدس هم حضور داشته است، گفت: امروز هم ادامه دفاع مقدس است منتها معادله تغییر کرده است؛ آن روز باید از کشورهای مختلف خواهش می‌کردیم مهمات و تسلیحات جنگی بگیریم و امروز با دست فرزندان توانمند این کشور در نیروهای مسلح و وزارت دفاع، به مدرن‌ترین تسلیحات نظامی مجهز هستیم.

استاندار فارس اظهار کرد: آنچه که می‌بینید، با آنچه گفته می‌شود و آنچه که در واقعیت است خیلی تفاوت دارد و هنوز آن قدرت تسلیحاتی و تکنولوژی که نیروهای مسلح ما از آن برخوردار هستند، رونمایی نشده است.

وی به عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق ۲ اشاره کرد و افزود: موشک‌های ایران اسلامی ظرف ۷ دقیقه به تلاویو رسیدند. وقتی این موشک‌ها به سرزمین‌های اشغالی فرود می‌آمد هر ایرانی که این صحنه‌ها را می‌دیدید، احساس اقتدار وجود و هویت می‌کرد.

امیری با تأکید بر اینکه هویت هر جامعه‌ای به تاریخ و قهرمانان آن است، گفت: در برخی از کشورها حتی تا هزار سال یاد قهرمانان دوره دفاع و جنگ خود را پاس می‌دارند و ما هم باید یاد قهرمانان خود را پاس بداریم.

استاندار فارس با بیان اینکه این استان پر از قهرمان و اقتدار است، شهید عبدالله اسکندری، سرداران اسدی و رودکی و بوعلی را از جمله قهرمانان این خطه عنوان کرد و افزود: قهرمانان ما هویت ما هستند و باید آنان را گرامی بداریم.

وی با تصریح اینکه نمایشگاه اقتدار یکی از دستاوردهای بسیار مهمی است که باید بدان توجه کنیم، گفت: مشکل اساسی دشمنان ما، وجود نظام جمهوری اسلامی است و اگر از دستشان بر می‌آمد، حتی یک لحظه برای نابودی این کشور درنگ نمی‌کردند.

امیری با بیان اینکه اگر اقتدار و قدرتی وجود دارد به لطف الهی است، مهم‌ترین قدرت ایران اسلامی را قدرت ملی و پشتیبانی مردم دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های امنیت ملی، پشتیبانی و حضور مردمی است که جلوه آن را در تشییع پیکر شهید قهرمان، سردار سلیمانی مشاهده کردیم.

استاندار فارس یادآور شد: بعد از تشییع پیکر امام راحل، هیچ تشییع جنازه‌ای باشکوه‌تر از تشییع این قهرمان ملی در کشور نداشتیم و شاید در جهان هم کم‌نظیر بوده است. شهید سلیمانی با آن عظمت تشییع شد و این مسئله نشان می‌دهد که مردم ما قدردان امیران و سردارانی هستند که برای اقتدار و امنیت و تمامیت ارضی کشور شب و روز تلاش می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه این نمایشگاه پیش مقدمه برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با رهبری‌های حکیمانه خود، کشور ما را در یک موقعیت ممتاز با اقتدار قرار دادند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072720685
  • خبرنگار :