فرمانده سپاه محمد رسول‌الله:

قدرت همراه سازی و بسیج کردن مردم در شهید همدانی بی‌نظیر بود

فرمانده سپاه محمد رسول الله با تأکید بر اینکه قدرت همراه سازی، سازماندهی و بسیج کردن مردم در شهید همدانی بی نظیر بود، گفت: شهید سردار سلیمانی و شهید همدانی اعتقاد قلبی به مردم و نقش آفرینی آنها و توجه به محرومین داشتند.

سردار حسن حسن‌زاده شامگاه پنجشنبه ۲۶ مهرماه در نهمین سالگرد شهادت سردار حاج حسین همدانی و شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: حضور مردم در یادواره‌های شهدا، تجلیل از فرهنگ مقاومت و عاشورا بوده و گویی آنها در یکی از مراحل الی بیت‌المقدس حضور پیدا کردند و صبر و تحمل و بردباری خانواده های شهدا جزئی از مراحل این عملیات است که حتما در آینده ای نزدیک شاهد آزادی قدس شریف بوده و به امامت رهبر عزیز در آنجا نماز خواهیم خواند .

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت، شهدای گمنام، شهدای عزیز و بزرگوار استان همدان، شهدای مقاومت همچون سردار قاسم سلیمانی، سید شهدای مقاومت و حاج عباس نیلفروشان و حبیب حرم شهید حاج حسین همدانی، تصریح کرد: این روزها فضای کشور شهدایی بوده و همه جا سخن از جهاد، شهادت، شجاعت، رشادت و شهامت شهدای عزیز ایران است و ما شاهد به ثمر نشستن خون شهدای عزیز از دفاع مقدس تا شهدای مقاومت هستیم.

وی ارتباط با خدا، مردم و ولایت فقیه را از مولفه و دیدگاه های ارزشمند تمامی شهدا معرفی کرد و افزود: امثال شهید همدانی خود را شاگرد مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری می‌دانستند و ایمان قوی داشتند و یکی از نشانه‌های این ایمان عمیق اخلاص با عیار بالای آنها بود.

حسن‌زاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اینکه عمل و مدیریت با اخلاص ماندگار و جاودان شده و برکت و توسعه پیدا می‌کند و امروز به برکت عمل با اخلاص این شهدا و فرماندهان حرکت آنها ماندگار شده است، اضافه کرد: تصور باطل دشمنان این است که اگر حاج قاسم سلیمانی را حذف کنند مسیر او دچار مشکل شده و با به شهادت رساندن امثال سیدحسن نصرالله، سردار نیلفروشان و همدانی این راه متوقف می‌شود اما هر کدام از این شهدا که به شهادت رسیدند و خون مظلومانه آنها به زمین ریخته شد ما شاهد یک حرکت وسیعتر، پویایی بیشتر و موفقیت‌های بالاتر در جبهه مقاومت هستیم.

فرمانده سپاه محمد رسول الله با بیان اینکه دشمنان تصور کردند با شهادت حاج قاسم سلیمانی مقاومت تضعیف خواهد شد اما پس از شهادت سردار به برکت خون او این جبهه توسعه پیدا کرد و شکست‌های رژیم صهیونیستی مضاعف و پیروزی‌های جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت افزایش یافت، ادامه داد: حماس به عنوان یکی از محورهای جبهه مقاومت طوفان الاقصی را انجام داد و تمام حیثیت آنها را به باد داد و این موارد به برکت خون شهداست که در ایمان به خدا، هدف و مسیر تردید نکردند.

حسن‌زاده با اشاره به فرموده ولی امر مسلمین در نماز جمعه با این مضمون که  در مسیر و راه تردید نکرده و تلاش را بیشتر کنید، بیان کرد: شهید سردار سلیمانی و شهید همدانی اعتقاد قلبی به مردم و نقش آفرینی آنها و توجه به محرومین داشتند و حاج حسین همدانی علاوه بر ایمان قوی به خدا و مسیر به مردم اعتقاد داشت. او آموخته بود که چگونه با مردم کار را پیش برده و نقش آفرینی آنها را برجسته کند و این قدرت همراه سازی، سازماندهی و بسیج کردن مردم در این شهید بی نظیر بود.

وی خاطرنشان کرد:  زمانیکه حاج حسین همدانی قصد داشت در سوریه نیروی مردمی تربیت کرده و به آنها سلاح و آموزش‌های لازم داده تا از آنها از سرزمین و کیان خود دفاع کنند، کسی با او موافق نبود اما شهید همدانی به مردم اعتقاد داشت و مطمئن بود که با تکیه بر آموزه هایی که از دفاع مقدس مقدس فرا گرفته می تواند مردم را بسیج ،همراه و سازماندهی کرده و در برابر داعش و رژیم صهیونیستی بایستد.

حسن‌زاده گفت: سومین مولفه شهدا ارتباط با ولایت است و یکی از سخنان حاج قاسم سلیمانی این بود که یکی شئونات عاقبت بخیری میزان ارتباط قلبی و واقعی با ولی فقیه و این حکیم فرزانه است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله با بیان اینکه رابطه دو طرفه میان رزمندگان، ایثارگران و شهدای عزیز با ولایت و اطاعت محض از ولی فقیه است، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های شهدای عزیز نگاه آرمانی آنهاست و شهید همدانی در یکی مصاحبه‌های خود اشاره دارد که چرا به عملیات الی بیت المقدس، عملیات بیت‌المقدس گفته می‌شود و آن زمانی که برای آزادی خرمشهر عملیاتی را طراحی می‌کردیم و دشمن می‌پنداشت که ما در ضعف هستیم و برای نامگذاری به الی بیت المقدس رسیدیم به این معنی که امروز خرمشهر و حتما یک روزی قدس شریف آزاد می‌شود.

وی با بیان اینکه حاج حسین همدانی معتقد بود چهار مرحله عملیات الی بیت‌المقدس هنوز تمام نشده است و حضور در سوریه و جنگیدن با داعش را یکی از مراحل این عملیات برای آزادسازی قدس شریف می دانست، خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق یک، دو و سه از مراحل عملیات الی بیت‌المقدس برای آزادسازی قدس شریف هستند و این شکوه و عظمت حضور مردم ما با رهبری شجاع و با صلابت مقام معظم رهبری در جمعه نصر نشان دهنده این موضوع است.

حسن‌زاده گفت: زمانی که قطعنامه پذیرش شده بود و همه تصور می‌کردند باید پیام های خاصی از سوی امام خمینی(ره) شنیده شود در آنجا امام فرمود که باید هسته های مقاومت در سراسر دنیا و بسیج جهان اسلام تشکیل شود و امروز به برکت خون شهدا ما شاهد این هستیم که محورهای مقاومت شکل گرفته است درحالی که آنها تصور می کنند اگر رهبران مقاومت و فرماندهان ارشد را به شهادت برسانند این محور تضعیف می شود اما  این کارزار ادامه دارد و پیروزی از آن جبهه حق و مقاومت و مردم فلسطین و لبنان است.

وی با بیان اینکه مسیری که به شهادت ختم می‌شود مسیر سلامت است و ملتی که شهادت را برای خود سعادت می دانند، شکست نداشته و انها همیشه پیروز هستند، اضافه کرد: شهدا مدال جهاد فی سبیل‌الله را بر سینه دارند و حاج حسین همدانی تمام عمر خود را در جبهه‌ها گذراند و در جبهه مقاومت به شهادت رسید.

حسن‌زاده بیان کرد: فقط حضور در جبهه اسلام و حسینی کفایت نمی کند باید از شهدای عزیز به عنوان ستارگان هدایت حضور موثر،امید آفرین، حماسی، شهادت طلبانه و جریان‌ساز را بیاموزیم و مرعوب دشمن نشویم.

به گزارش ایسنا، همزمان با برگزاری نهمین سالگرد شهادت حاج حسین همدانی تمبر ۵۴۰ شهید مدافع حرم کشور به همت دبیرخانه دائمی شهدای مدافع حرم که در استان همدان مستقر است، در حسینیه امام خمینی(ره) رونمایی شد. در این میان از تمبر فرماندهان شهید مدافع حرم شامل حاج قاسم سلیمانی، حاج حسین همدانی، مصطفی خوش‌محمدی، محمدعلی الله دادی، حسین پورجعفری، محسن قاجاریان، سید حمید تقی‌فر، سیدحمید طباطبایی مهر، عبدالله اسکندری، حسین شاطری توسط سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در استان؛ سردار جعفر مظاهری فرمانده اسبق سپاه انصارالحسین(ع)؛ حسن رضانیا، معاون سیاسی امنیتی استاندار و ... به طور اختصاصی رونمایی و مهر آن توسط فرزند شهید شوهانی از شهدای مدافع حرم استان حک شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072620498
  • خبرنگار : 50237