معاون سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد:

شهرداری وظیفه‌ای در پرداخت هزینه‌های تیم‌های ورزشی ندارد

معاون سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد گفت: وظیفه شهرداری مشهد نیست که هزینه تیم‌های ورزشی را پرداخت کند.  

سید حسین غیاثی در نشست خبری معاونت سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد که در سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی اظهار کرد: در هفته تربیت‌بدنی یک همایش دوچرخه‌سواری در منطقه ۱۰، همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی، تجلیل از پیشکسوتان و یک فستیوال بزرگ ورزشی با حضور ۵۲ هیات ورزشی در پارک ملت مشهد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در فستیوال بزرگ پارک ملت هیات‌های ورزشی دستاوردهای خود را ارائه می‌دهند. تمام هیات‌های ورزشی را مجاب کرده‌ایم تا تمام ادوات و تجهیزات خود را به کار گرفته و در اختیار مردم قرار دهند. حتی هیات‌های ورزشی می‌توانند در این فستیوال به امر استعدادیابی نیز بپردازند.

معاون سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد افزود: در حال حاضر با اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی، آموزش‌وپرورش و آستان قدس هم‌راستا هستیم. فکر نمی‌کنم در سال‌های اخیر چنین وفاقی در ورزش مشهد شکل گرفته باشد.

غیاثی در خصوص ورود شهرداری مشهد به مباحث ورزش قهرمانی تصریح کرد: رسالت اصلی شهرداری مشهد ورزش همگانی است، اما در حال حاضر در هزینه‌های ایاب و ذهاب و اسکان، تیم‌های ورزشی مشهد و استان را حمایت می‌کنیم، در حالیکه این‌ها وظایف اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی است.

وی بیان کرد: سالن تاکسیرانی شهرداری مشهد را در هفته نخست لیگ برتر فوتسال در اختیار تیم فرش‌آرا برای میزبانی از گیتی پسند اصفهان قرار دادیم. همچنین در حال حاضر تیم بسکتبال رعد پدافند از تمام امکانات شهرداری مشهد استفاده می‌کند. سپهر صدرا نیز در سالن امید و زندگی تمرینات خود را برگزار می‌کند.

معاون سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد تاکید کرد: شهرداری مشهد در مجموع در این دوره از مدیریت شهری به طور مجموع ۳۰ میلیارد تومان در حوزه ورزش قهرمانی هزینه کرده‌ایم. ۷۵ درصد هزینه‌های ایاب و ذهاب هیات‌های ورزشی در مسابقات لیگ برتری را پرداخت کرده‌ایم. با این وجود باز هم تاکید می‌کنم که وظیفه شهرداری مشهد نیست که هزینه تیم‌های ورزشی را پرداخت کند.  

غیاثی در خصوص زمان افتتاح کمپ ورزشی الهیه مشهد بیان کرد: انشاالله تا ۱۵ اسفند قطعا ۲ زمین چمن این مجموعه افتتاح خواهد شد. فاز نخست این مجموعه بهره‌برداری سالن‌های ورزشی بوده که در حال حاضر قابل استفاده است. فاز ۲ این مجموعه افتتاح زمین‌های چمن و ساحلی است که تا اسفند ماه به شهروندان تحویل خواهیم داد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072620459
  • خبرنگار : 50093