فرمانده انتظامی خبر داد:

جمع‌آوری ۳۰۰ نفر از اتباع غیرمجاز در خرم‌آباد

فرمانده انتظامی خرم‌آباد از جمع‌آوری۳۰۰ تبعه بیگانه غیرمجاز از سطح این شهرستان خبر داد.

سرهنگ نبی‌اله قاسمی امروز، ۲۶ مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان که در سالن جلسات معاونت اجتماعی نیروی انتظامی خرم‌آباد برگزار شد، در ارائه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی خرم‌آباد، گفت: نقش رسانه در معرفی عملکرد پلیس و همچنین ایجاد اعتماد مردم به پلیس و نیروی انتظامی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در شهرستان خرم‌آباد ارتباط خوبی بین رسانه و پلیس برقرار است، افزود: نیروی انتظامی برای معرفی عملکردش به مردم که باعث احساس امنیت در بین مردم می‌شود، به رسانه نیازمند است.

قاسمی جهاد تبیین در زمینه ایجاد اعتماد مردم به پلیس و معرفی عملکردهای پلیس را یک ضرورت دانست و ادامه داد: ضرورت دارد اصحاب رسانه در انعکاس اخبار مربوط به نیروی انتظامی بر محور صحت و در جهت تنویر افکار عمومی عمل کنند کمااینکه فرهنگ‌سازی و آموزش در بستر رسانه می‌تواند منجر به کاهش بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش در بستر رسانه است و اگر فرهنگ‌سازی درست انجام بگیرد کاهش مشکلات را به دنبال دارد، گفت: در هفت ماهه اول امسال ۱۰۳ هزار و ۶۶۱ مورد مراجعه ارباب‌رجوع به مقرهای پلیس در سطح شهر خرم‌آباد را داشته‌ایم و ۹۳ هزار و ۵۱۵ امدادخواهی از سامانه ۱۱۰ داشته‌ایم که این حجم از ارتباط مردم با پلیس بیانگر اعتماد مردم به پلیس است این در حالی است که بسیاری از تماس‌های مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس طی این مدت جنبه مشاوره داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌آباد از کاهش ۱۶ درصدی آمار سرقت طی هفت ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در خرم‌آباد خبر داد و اضافه کرد: در مقابل کشف سرقت‌ها در هفت ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

قاسمی با اشاره به اینکه در زمینه کشف مواد مخدر از لحاظ وزنی در هفت ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۷ درصد افزایش داشته‌ایم، اظهار کرد: در رابطه با خرده‌فروشان مواد مخدر طی این مدت ۲۶۹ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۱۷۷ نفر از معتادان متجاهر سطح شهر خرم‌آباد شناسایی و جهت بهبودی تحویل کمپ ماده ۱۶ داده شده است، به موضوع تیراندازی‌ها در سطح شهر خرم‌آباد به ویژه در مراسم عروسی‌ها اشاره کرد و گفت: لازم است اصحاب رسانه در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند و از خانواده‌ها بخواهند سلاح در منزل نگهداری نشود و این رسم غلط که باید سلاح در بین خانواده دست به دست شود را کنار بگذارند چرا که بسیاری از افراد صلاحیت نگهداری اسلحه ندارند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌آباد از کاهش ۱۴ درصدی تیراندازی‌ها در خرم‌آباد و دستگیری ۶۱ نفر و تحویل آنها به مراجع قضایی در این رابطه خبر داد و افزود: در بحث قاچاق کالا و جرائم اقتصادی نیز طی هفت ماهه اول امسال ۶۴۰ میلیارد ریال توقیف کالای قاچاق داشته‌ایم و ۷۵ درصد تشکیل پرونده در حوزه قاچاق کالا افزایش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز از سطح این شهرستان جمع‌آوری و برای بازگرداندن به کشور خود به کمپ نگهداری در اراک تحویل داده شدند، اظهار کرد: این اقدام در قالب طرح هجرت ظرف ۲ ماه گذشته انجام شد و از شهروندان درخواست دارم اگر اتباع بیگانه را در ساختمان‌های نیمه‌کاره، مزارع کشاورزی و کارخانجات مشاهده کردند با تلفن ۱۱۰ تماس بگیرند.

قاسمی به استفاده نیروی انتظامی خرم‌آباد از ظرفیت معتمدان، ریش‌سفیدان و بزرگان سطح شهر و محلات به صورت سازمان یافته در راستای ایجاد صلح و سازش و خاتمه دادن به درگیری‌های محلی اشاره کرد و افزود: در ۹ کلانتری سطح شهر خرم‌آباد دوایر مشاوره راه‌اندازی شده است و بیشتر پرونده‌هایی که مربوط به اختلافات خانوادگی است با مداخله این مشاوره‌ها منجر به صلح و سازش می‌شود این در حالی است که از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ درصد افزایش رضایت‌مندی مردم از پلیس در خرم‌آباد را شاهد هستیم که نقش رسانه در این رضایت‌مندی حائز اهمیت است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072620444
  • خبرنگار : 50176