مدیرکل بنیاد حفظ آثار فارس:

ایران باید در تمام حوزه‌ها قدرتمند باشد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه ایران باید در تمام حوزه‌ها قدرتمند باشد، گفت: ایران آماده است تا با کوچکترین اشتباه دشمن وعده صادق ۳ را عملیاتی کند. 

سردار سعید کوشکی جهرمی عصر امروز، ۲۶ مهرماه در اجلاسیه شهدای ورزشکار استان فارس که در سالن همایش‌های اتاق اصناف شیراز برگزار شد، بیان کرد: وعده صادق ۱ و وعده صادق ۲ نشان داد که ایران با کوچکترین اشتباه دشمن آماده عملیاتی کردن وعده صادق ۳ خواهد بود.

وی ادامه داد: مردم ایران ۲۱۵ هزار شهید تقدیم این آب و خاک کرده‌اند تا این خاک آباد بماند، امروز نیز جوانان پر قدرت ایران آماده هستند تا از ایران در مقابل دشمنان دفاع کنند.

کوشکی جهرمی بیان کرد: کشور ایران در معرض دشمنی دشمنان است بنابراین باید در بعد فردی و اجتماعی قوی باشیم. اگر ایران در تمام حوزه‌ها قدرتمند باشد دشمن جرأت و جسارت پیدا نمی‌کند که به خاک ایران تعرض کند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس محصول نبرد ۳ میلیون انسان است که مهم‌ترین ویژگی آن‌ها قدرت بدنی ‌و آمادگی روحی و جسمی بود، تصریح کرد: این آمادگی جسمانی به گونه‌ای بود که در تمام شرایط در مقابل دشمن دوام آورده و دفاع کنند، لذا ورزش بخش جدایی‌ناپذیر زندگی سربازان بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تصریح کرد: ایمان به خدا، اهل نماز و اطاعت از پروردگار، اهل اطاعت از اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، اهل قرآن و پیرو قرآن بودن و تبعیت از امام و فرمانده کل قوا  ۵ ویژگی‌ شهیدان بود.

کوشکی جهرمی اظهار کرد: وصیت نامه شهدا را بخوانیم که بهترین راهنما در شرایط فعلی، جنگ نرم، جنگ امنیتی و جنگ سخت است. 

مدیرکل ورزش و جوانان فارس نیز در این مراسم بیان کرد: از ۱۵ هزار شهید استان فارس نزدیک به یک‌هزار شهید، ورزشکار هستند که از این تعداد ۲۵۰ شهید شناسایی و پالایش شده و نامشان در سایت شهدای ورزشکار بارگزاری شده است.

عبدالرحیم خداجو ادامه داد: کتابی تحت عنوان «قهرمانان عالم ملکوت» در حوزه شهدای فارس تدوین شده است که نامش برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری (مدظله) است. 

وی تصریح کرد: از سال گذشته کلیه فعالیت‌های ورزشی به مناسبت ۱۵ هزار شهید استان فارس بود و نام شهدا سرلوحه ورزشکاران بوده است که به نام و عزتمندی شهدا بر روی سکو قرار گرفتند.

خداجو گلباران قبور شهدا، بازدید از خانواده‌های شهدا، تقدیر از خانواده شهدا در رویدادهای ورزشی، بازدید از پیشکسوتان، تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان، تجلیل از قهرمانان ملی را از دیگر برنامه‌ها در هفته تربیت بدنی دانست و گفت: امنیت و آسایش امروز را مدیون خون شهدا هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه آغاز بخش برنامه‌های هفته تربیت بدنی برگزاری کنگره شهدای ورزشکار استان فارس است که تا دوم آبان هفته تربیت بدنی ادامه دارد.

وی بیان کرد: ۱۲ نفر از قهرمانان ورزشکار مدالشان را تقدیم خانواده شهدا کردند و ورزشکار در میادین بین‌المللی روبروی حریف صهیونیستی قرار نگرفته‌اند که از اتفاقات ارزشمند محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از کتاب «قهرمانان عالم ملکوت» رو نمایی و از خانواده شهدای ورزشکار تقدیر شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072620433
  • خبرنگار : 50976