پشیمان‌ها از بازنشستگی

ویچک شزنی آخرین ستاره‌ای است که بعد از خداحافظی‌اش از فوتبال تصمیم گرفت دوباره در مستطیل سبز خودنمایی کند.

به گزارش ایسنا، سی‌وچهار سال برای یک دروازه‌بان سن‌وسالی نیست. با این حال ووزچک شزنی اوت گذشته خداحافظی‌اش را از فوتبال اعلام کرد ولی تنها یکی دو ماه بعد به فوتبال برگشت و بناست برای یک سال در دروازه بارسا بایستد و فوتبالش را از سر بگیرد. آسیب‌دیدگی شدید و دوری طولانی‌مدت مارک آندره تر اشتگن، دروازه‌بان آلمانی آبی‌اناری‌ها که تمام رقابت‌های فصل جاری را از دست داده است، در بازگشت سنگربان‌ سال‌های پیش آرسنال و یوونتوس نقش پررنگی داشت.

بازگشت بازیکنان به فوتبال اتفاق تازه‌ای نیست. در گذشته بازیکنان دیگری هم بوده‌ند که بعد از خداحافظی، دلتنگ فوتبال شده و به مستطیل سبز برگشتند.

روماریو

رفت، برگشت. اسطوره برزیلی پنج بار در دوران حرفه‌ای‌اش فوتبال را تمام کرد و برگشت. بله، بله. باور کنید! آخرین بار همین امسال بود که روماریوی ۵۸ساله به چمن سبز بازگشت. او در بازگشت به فوتبال با طعنه فوتبالیست‌های امروزی را زیر سوال برد و گفت: فکر می‌کنم اگر الان دوران اوجم بود عملکرد بهتری داشتم چون بازیکنان امروزی از هوششان کمتر استفاده می‌کنند و زیاد می‌دوند. اگر الان بازی می‌کردم بیش از ۲۰۰۰ گل به ثمر می‌رساندم.

ادوین فان‌درسار

اسطوره هلندی تا ۴۰ سالگی بازی کرد. سال ۲۰۱۶ وقتی ۴۵ ساله شد، نوردویک که بدون دروازه‌بان اصلی بود، سراغش رفت و فان‌درسار مدت کوتاهی در این تیم بازی کرد. فان‌درسار در بازگشت به فوتبال خیلی متواضعانه گفت: بحث بازگشت کامل وجود ندارد. صادقانه بگویم انتظار نداشتم که آنها اینقدر به من توجه کنند.

ریوالدو

سرنوشت این اسطوره هم مشابه روماریو است. ریوالدو در یونان، ازبکستان و آنگولا بازی کرد و در ۴۲ سالگی به فوتبال برگشت. او در این سن و سال به «موجی میریم» تیمی در لیگ ۳ برزیل پیوست و حتی بهتر بازی کرد.

روبرتو کارلوس

کارلوس سال ۲۰۱۲ فوتبال را کنار گذاشت تا مربی شود. در واقع روبرتو در مدت کوتاهی به مربی شایسته‌ای تبدیل شد و سیواسپور را در ترکیه هدایت کرد و عنوان مربی سال ترکیه را به دست آورد. او سال ۲۰۱۵ برای کسب درآمد بیشتر راهی هند شد و مدتی در هند و تیم دهلی دینامو به عنوان بازیکن و مربی کار کرد.

روبرت پیرس

پیرس فرانسوی یادگار تیم طلایی آرسن ونگر که بدون شکست قهرمان لیگ برتر شد، در فصل ۲۰۱۱–۲۰۱۰ در آستون‌ویلا بازی و از فوتبال خداحافظی کرد. این خداحافظی دیری نپایید و او سال ۲۰۱۴ بعد از سه سال راهی گوای هند شد. پیرس ۴۰ ساله توانست در هشت بازی یک گل به ثمر برساند و نایب قهرمان لیگ هند شود و سپس برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد.

فردی لیونبرگ

اسطوره سوئدی آرسنال پس از نیم فصل حضور در تیم شیمیزو اسپالس به فوتبالش در ژاپن پایان داد. او سال ۲۰۱۴ به هند رفت و در آنجا به فوتبال برگشت. او در لیگ هند خیلی کار بزرگی نتوانست انجام دهد و رتبه هشتم مسئولان را راضی نکرد و آنها با ستاره سوئدی خداحافظی کردند.

نیکلا آنلکا

سال ۲۰۱۰ لیگ قهرمانی هند مورد توجه بسیاری از بازیکنان مشهور قرار گرفت. علاوه بر روبرتو کارلوس و فردی لیونبرگ، مارکو ماتراتزی، الساندرو دل‌پیرو، فلورن مالودا، یان آرنه ریسه و لوسیو هم راهی این لیگ شدند. سال ۲۰۱۴ آنلکا، وست‌بروم‌ویچ‌ را ترک کرد و به عنوان بازیکن-مربی به بمبئی‌سیتی پیوست. او ۱۳ بار در زمین سبز حاضر شد و دو گل برای تیمش به ثمر رساند.

فرناندو مورینتس

این بازیکن سال ۲۰۱۰ در مارسی فوتبالش را در شرایطی به پایان برد که پیشنهادهای جالبی از قطر و امارات داشت ولی چند سال بعد تصمیم گرفت راهی تیم سانتا آنا شود و مدتی در این تیم بازی کرد.

پل اسکولز

هافبک محبوب شیاطین سرخ که همه زندگی ورزشی‌اش را در منچستریونایتد گذراند، ۳۱ مه ۲۰۱۱ از دنیای فوتبال کنار رفت تا به کادر فنی منچستریونایتد بپیوندد ولی پس از چندی در میانه فصل بعد و پس از آسیب‌دیدگی‌های پی‌درپی بازیکنان و ضعف چشمگیر هافبک‌های یونایتد دوباره به میدان‌ بازگشت و شادابی و قدرت را به شیاطین هدیه داد! بازگشت مرد همه‌کاره سر آلکس فرگوسن دو سال بود و او سال ۲۰۱۳ برای همیشه کفش‌هایش را آویخت.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۶:۱۹
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403072620407
  • خبرنگار : 71460