تحریم‌های جدید انگلیس علیه نفتکش‌ها و کشتی‌های ال‌ان‌جی روسیه

انگلیس، ۱۸ نفتکش و چهار کشتی حمل گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) روسیه را هدف تحریم قرار داد که بزرگترین تحریم‌های اعلام شده تاکنون علیه «ناوگان شبح» مسکو است.

به گزارش ایسنا، انگلیس می‌گوید «ناوگان شبح» از اقدامات غیرقانونی برای دور زدن محدودیتهای غرب علیه نفت روسیه استفاده می‌کند.

دولت انگلیس اعلام کرد با مقامات دریایی همکاری می‌کند تا از کشتی‌های روسی با بیمه مشکوک بخواهد جزئیات وضعیت بیمه خود را هنگام عبور از «کانال انگلیسی» ارائه کنند. همچنین، دولت انگلیس هشدار داد: هر بازیگری که فعالیت‌های مخرب روسیه را تسهیل و حمایت کند، ممکن است خود را در معرض تحریم قرار دهد.

روسیه در برابر فشار غرب برای محدود کردن صادرات نفت خود ایستادگی کرده است و در سال گذشته، تعداد نفتکش‌های حامل محموله‌هایی که توسط شرکتهای غربی بیمه نشده‌اند، افزایش یافت.

با تحریم این ۱۸ کشتی، تعداد نفتکش‌های روسیه که انگلیس هدف تحریم قرار داده، اکنون به ۴۳ نفتکش رسیده است. نفتکش‌هایی که تحریم شده اند، اجازه ندارند وارد بنادر انگلیس شوند یا از خدمات دریایی این کشور بهره مند شوند.

دولت انگلیس اعلام کرد اقدام بی‌محابای انگلیس علیه ناوگان شبح، به این سیستم ضربه وارد می‌کند و ماشین جنگی پوتین را از درآمدهای حیاتی محروم می‌سازد. این نفتکش‌ها در سال گذشته، محموله‌های نفت به ارزش حدود ۴.۹ میلیارد پوند (۶.۳۷ میلیارد دلار) حمل کردند.

در راستای اقدام اخیر، انگلیس، شرکت گاز «روس گازدوبیچا» روسیه را هدف تحریم قرار داد.

بر اساس گزارش رویترز، دیوید لمی، وزیر خارجه انگلیس، در بیانیه‌ای گفت: ما باید در هر مرحله، با فعالیت‌های بد روسیه، خواه تاکتیک‌های غیرقانونی برای تقویت سینه جنگی پوتین باشد، خواه از حملات سایبری، یا وحشی گری در خط مقدم اوکراین، مبارزه کنیم.

تحریم‌های جدید انگلیس در حالی اعلام شد که تعداد رو به رشدی از نفتکش‌هایی که به دلیل نقششان در انتقال نفت روسیه تحریم شده بودند، دوباره به فعالیت بازگشته اند و به تلاش غرب برای محدود کردن دسترسی مسکو به دلارهای نفتی، ضربه زده اند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403072620354
  • خبرنگار : 71263