اخبار کوتاه پلیس فارس؛

پرونده قتل طایفه‌ای بعد از گذشت قریب ۴ دهه بسته شد / کشف پیانوهای قاچاق

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر کشف هویت قاتل با ۷ فقره سرقت، دستگیری سارق سابقه‌دار، کشف پیانوهای قاچاق و دستگیری سارق مشاعات ساختمانی مشاهده می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس امروز، ۲۶ مهرماه گفت: یک قاتل با هویت جعلی پس از ابتلا به بیماری سرطان فوت و در این زمینه ۷ فقره قتل به همراه ۲ قبضه سلاح جنگی کشف شد.

کاووس حبیبی در تشریح این خبر بیان کرد: در طول سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ اختلافات شدیدی بین چند طایفه در یکی از روستاهای شهرستان خفر صورت می‌گیرد که در اثر این درگیری‌ها ۲ نفر توسط شخصی به هویت معلوم به قتل می‌رسند و قاتل متواری می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع برادر متهم که در صحنه حضور داشته است دستگیر و روانه زندان می‌شود، افزود: پس از گذشت چندین ماه با تلاش مامورین، مخفیگاه قاتل فراری شناسایی، وی دستگیر و در ملأ عام اعدام می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس ادامه داد: در سال ۱۳۶۷ برادر قاتل از زندان آزاد و به خون خواهی برادرش، ۷ نفر از اهالی روستا (طایفه مقابل درگیری) را بین سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۸۱ به وسیله اسلحه به قتل می‌رساند.

حبیبی بیان کرد: قاتل که دارای سابقه شرارت و از مجرمین سابقه‌دار بوده با روحیات پرخاشگری گرایش شدیدی به ارتکاب جرائم خشن داشته و پس از ارتکاب قتل‌های مذکور بدون هیچ سرنخی در کوهستان‌های اطراف شهرستان مخفی می‌شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به جنایات صورت گرفته، حسب دستور مرجع قضایی پرونده برای رسیدگی ویژه به شعبه قتل پلیس آگاهی استان ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: پس از یکسری تحقیقات و رصدهای صورت گرفته مشخص شد همسر قاتل فراری بین سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۲ به همراه فردی ۶۴ ساله از تبعه بیگانه که مبتلا به بیماری سرطان خون بوده به تعدادی از مراکز درمانی در شهر شیراز مراجعه کرده است.

حبیبی اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد تبعه ۶۴ ساله در سال ۱۴۰۲ به علت بیماری سرطان در یکی از بیمارستان‌های شیراز فوت کرده و جسد وی توسط همسر و دامادش از پزشکی قانونی تحویل و در یکی از آرامستان‌های اطراف شیراز به خاک سپرده شده است.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان زبده شعبه قتل با تحقیقات بیشتر متوجه شدند مرد ۶۴ ساله به عنوان اتباع بیگانه اصلا وجود خارجی ندارد، گفت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد  که شرور و قاتل فراری پس از اینکه به سرطان خون مبتلا شده با هویت جعلی اتباع بیگانه جهت درمان به مراکز درمانی مراجعه و به علت وخامت جسمانی فوت و با همان هویت جعلی به خاک سپرده می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه ۷ فقره قتل کشف و در این خصوص ۲ قبضه اسلحه کلاش و کلت به همراه مهمات مربوطه که توسط قاتل در قتل‌ها مورد استفاده قرار گرفته بود کشف شد، به خانواده‌ها توصیه کرد که بر رفتار جوانان و نوجوانان خود نظارت داشته باشد تا شاهد وقوع این چنین حوادث ناگواری نباشیم.

کشف ۵۰ فقره سرقت در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس همچنین از دستگیری سارق سابقه‌دار و کشف ۵۰ فقره سرقت در سطح شهر شیراز خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت به عنف و قاپ‌زنی در سطح شهر شیراز توسط یک سارق، رسیدگی به پرونده‌ها، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی پایگاه غرب قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، سارق شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی انگشتر، دستبند، طلای آب شده ، زنجیر با پلاک و النگوی طلا کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیسی، سارق به ۵۰ فقره سرقت به عنف و قاپ زنی در سطح شهر شیراز اعتراف کرد که در این راستا یک خریدار اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد.

با هوشیاری پلیس، پیانوهای قاچاق نواخته نشدند

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران پلیس شیراز موفق به کشف ۴۱ دستگاه پیانو خارجی قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک منزل مسکونی شدند.

سردار یوسف ملک‌زاده اظهار کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران کلانتری ۱۲ فخرآباد شیراز حین گشت‌زنی در یکی از محله‌های این شهرستان به چند نفر که در حال جابجایی بسته‌های بزرگ بودند مشکوک و افراد با مشاهده پلیس به درون منزل متواری شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: پس از هماهنگی قضایی ماموران وارد منزل مذکور شدند و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۴۱ دستگاه پیانو خارجی قاچاق را کشف کنند.

ملک‌زاده با اشاره به اینکه ارزش اموال کشف شده برابر نظر کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

این مقام ارشد انتظامی از شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرمجاز از جمله مکان‌های دپو کالای قاچاق، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق مشاعات ساختمانی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق مشاعات ساختمانی با ۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اموال موجود در مشاعات مجتمع‌های مسکونی و پشت بام‌ها در برخی از مناطق کازرون، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیژن بارسالاری افزود: ماموران کلانتری ۱۱ محمدیه با اقدامات هوشمندانه پلیسی یک سارق در ارتباط با سرقت‌های به وقوع پیوسته را شناسایی و طی عملیاتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کازرون  با اشاره به کشف مقادیری اموال مسروقه از مخفیگاه متهم، گفت: سارق در بازجویی اولیه به ۷ فقره سرقت اعتراف کرد.

بارسالاری با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از ساکنان آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی درخواست کرد از قفل‌های مطمئن برای درب انبار و همچنین قفل و زنجیر کردن موتورسیکلت و دوچرخه در قسمت مشاعات ساختمان‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072620337
  • خبرنگار :