پیش‌بینی وقوع شرجی در خوزستان تا هفته آینده

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی وقوع شرجی در استان تا هفته آینده خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز تا اواسط روز یکشنبه افزایش رطوبت و شرجی در بیشتر مناطق استان خوزستان به ویژه سواحل و بخش‌های جنوبی تداوم خواهد داشت و بیشترین شدت آن صبحگاه یکشنبه رخ خواهد داد.

وی افزود: سپس با شمالی شدن جریانات از شدت رطوبت کاسته می‌شود و تنها بخش‌های جنوب شرقی استان خوزستان تا اواسط روز دوشنبه همچنان متاثر از افزایش رطوبت خواهد بود.

سبزه‌زاری ادامه داد: همچنین در این ایام به ویژه شنبه و یکشنبه، وقوع پدیده مه یا مه رقیق صبحگاهی در بخش‌های جنوبی و جنوب غربی و راه‌های مواصلاتی تا مرکز استان خوزستان سبب کاهش دید افقی خواهد شد. از طرفی در این مدت در مناطق مرتفع شرقی و شمالی استان، احتمال رشد ابر و رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق دور از انتظار نیست. تا یکشنبه روند کاهش یک تا دو درجه‌ای دما مورد انتظار است و سپس تا سه‌شنبه کاهش چهار تا پنج درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته بستان با دمای ۳۹.۷ و ایذه ۱۲.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۳۸.۶ و ۱۹.۵ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403072620311
  • خبرنگار : 50225