مدیرکل بررسی‌های اقتصادی و توسعە کسب و کار مخابرات:

کردستان برای گذر از محرومیت‌ها باید بە سمت اقتصاد دیجیتال حرکت کند

مدیرکل بررسی‌های اقتصادی و توسعە کسب و کار شرکت مخابرات ایران گفت: استان کردستان برای گذر از محرومیت باید بە سمت توسعە اقتصاد دیجیتال حرکت کند.

یاسر باقری امروز (۲٦مهر) در نشست هم‌اندیشی و هم‌آفرینی نقشە راە توسعە اقتصاد دیجیتال کردستان اظهار کرد: لازمە خروج از محدودیت‌ها و محرومیت‌های موجود این است کە توسعە دیجیتال بە یک محور اصلی در استان کردستان تبدیل شود.

وی عنوان کرد: امروزە اگر می‌بینیم کە اقتصاد چین بە اقتصاد آمریکا بسیار نزدیک شدە بە این دلیل است کە ٥۰ درصد از اقتصاد کشور چین برپایە اقتصاد دیجیتال استوار است.

باقری با اشارە بە اینکە نگاە شرکت مخابرات ایران نگاهی زیست بومی و مبتنی بر همکاری و هم‌آفرینی است، گفت: در حال حاضر هم‌آفرینی و شبکەسازی در همە استان‌ها در حال طراحی است کە برای این امر می‌توان از توان و کمک مخابرات و بخش‌های حاکمیتی نیز بهرە برد.

وی افزود: شرکت مخابرات ایران برای پایداری و ماندگاری خود در آیندە لازم است کە متناسب با کسب‌وکارها و فناوری‌های روز دنیا خدمات جدیدی ارائە کند.

باقری نسخە اقتصاد دیجیتال را راهی برای تحقق شعار سال عنوان و تصریح کرد: بهترین راە و معبر برای دستیابی بە تحقق شعار سال در همە حوزەها تلاش در راستای جهش اقتصاد دیجیتالی است.

وی با اشارە بە اینکە زندگی در دنیای امروز بدون استفادە از ابزارهای هوشمند و دیجیتال امکان‌پذیر نیست، اضافە کرد: اگر بە دنبال مشارکت همەجانبە مردم در حوزە تولید و اقتصاد هستیم باید فناوری‌های جدید و بەروز دنیا در اختیار همگان قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403072620283
  • خبرنگار : 50294